El logopeda, psicòleg, pedagog i dramaturg tarragoní Sergi Xirinacs ha mort amb 74 anys, segons ha informat Tarragona Ràdio.
L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, a través de les seves xarxes socials, ha volgut recordar el seu llegat i agrair-li “vetllar per la cultura i defensar la democràcia”, a l’hora que envia el “més sincer condol als familiars i amics en aquests moments tan tristos”.
Tarragona et plora, Sergi Xirinacs. Gràcies per vetllar per la cultura i defensar la democràcia 🖤
El meu més sincer condol als familiars i amics en aquests moments tan tristos.
— Rubén Viñuales /♥️ (@rvinualestgn) November 1, 2023
Xirinacs era un referent de la cultura tarragonina després d’iniciar-se al món del teatre des de la seva joventut, a través del grup Golem. En la seva trajectòria hi figuren també la direcció del grup de teatre tarragoní El Magatzem i de la productora escènica Totcomèdia.
A més, va ser autor de diversos textos teatrals com ‘Mongetes Fregides’, ‘Tinglado’ o ‘El Castell Negre’, i també va exercir com a actor en algunes obres.
El seu paper en la cultura tarragonina va fer que acabés sent regidor de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona, el primer ajuntament democràtic de la ciutat després de la dictadura, durant set anys.