La Farga de l’Hospitalet de Llobregat acull des d’aquest divendres i fins al diumenge l’IndieDevDay, esdeveniment considerat de refer猫ncia dels videojocs independents. La fira barcelonina s’ha traslladat aquest any a la nova ubicaci贸 i ha multiplicat l’espai disponible fins als 8.500 metres quadrats. Hi haur脿 m茅s de 120 estands, 170 jocs, 40 pon猫ncies, taules rodones, botigues, artesans i una fira d’ocupaci贸. El Departament de Cultura ha donat suport els darrers anys a la trobada i aquest any hi participa activament per primera vegada amb un estand i una fira d’ocupaci贸 per connectar empreses i professionals.
Aquestes iniciatives, impulsades a trav茅s de la Direcci贸 General d’Innovaci贸 i Cultura Digital, s’emmarquen en les actuacions de la Taula del Videojoc. 脡s un espai de concertaci贸 p煤blic i privat en favor del sector i la ind煤stria del videojoc per accelerar el posicionament estrat猫gic de l’ecosistema a Catalunya.
Pel que fa a la fira que organitza la Generalitat, es tracta d’un espai de trobada entre les empreses del sector dels videojocs que busquen talent per incorporar als seus equips i joves estudiants o professionals que busquen nous reptes professionals. Hi participaran 90 professionals i m茅s de 60 estudiants de videojocs o nous graduats, aix铆 com una desena d’empreses.
La participaci贸 de la Generalitat tamb茅 es vehicula a trav茅s de la Secretaria de Pol铆tiques Digitals del Departament d’Empresa i Treball, que hi promou diverses activitats en el marc del Pla DonaTIC amb l’objectiu d’impulsar, recon猫ixer i donar visibilitat a les dones de la ind煤stria dels videojocs.
Consolidaci贸 del sector a Catalunya
Segons dades del Llibre Blanc del Videojoc a Catalunya 2022, l’any passat el sector donava feina a 4.300 persones, un 7% m茅s que en l’exercici anterior. Les dades de facturaci贸 que s’ofereixen s贸n del 2021, quan la xifra va ser de 660 milions d’euros, un 20% m茅s que un any enrere. Les empreses catalanes representen el 26% del total d’estudis espanyols i Catalunya concentra el 53% de la facturaci贸 estatal i el 48% dels llocs de treball del sector.
Segons dades del 2021 el 48% de les empreses eren pimes d’entre 6 i 50 treballadors que conviuen amb un 46% de microempreses i un 5% de grans estudis. La pres猫ncia femenina en els equips, tot i que es mant茅 en un 25%, creix en proporci贸 un 7% respecte a l’any anterior fins a arribar a les 1.062 dones treballadores a la ind煤stria del videojoc a Catalunya. El talent dels equips 茅s jove i amb estudis superiors: el 92% t茅 menys de 45 anys i un 89% t茅 t铆tol universitari.
Quant a la formaci贸, en aquest curs acad猫mic m茅s de 1.358 joves cursen titulacions superiors en videojocs, un 15% s贸n dones i un 7%, persones d’origen estranger.