Diumenge, 27 d'abril de 2025
És notícia

Andorra participa en la Cimera de caps d’Estat i de Govern del Consell d’Europa

Avatar photo

La Cimera s’ha centrat en l’atac de la Federació de Rússia contra Ucraïna

Andorra pren part aquesta setmana a la 4a Cimera de caps d’Estat i de Govern del  Consell d’Europa. La trobada, organitzada per la presidència d’Islàndia del Comitè de Ministres, té lloc a Reykjavík, la capital islandesa, i ha comptat amb la presència  de 21 caps d’Estat, 16 caps de Govern i 9 ministres d’Afers Exteriors, entre altres  representants, com ara el president del Consell Europeu, Charles Michel, i la  presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen. La cimera se celebra  enguany després que l’última tingués lloc fa 18 anys, a Varsòvia l’any 2005.  

Andorra, tenint en compte el recent inici de legislatura, ha estat representada per  l’ambaixador i representant permanent al Consell d’Europa, Joan Forner, i el  discurs s’ha centrat en destacar el ferm compromís d’Andorra amb els valors del  Consell d’Europa. Així mateix, també s’ha ressaltat la importància de l’educació per  a la ciutadania democràtica i la participació dels joves per lluitar contra el retrocés  en la democràcia així com la rellevància del Pla d’acció del Consell d’Europa a  favor d’Ucraïna ‘Resiliència, impuls i reconstrucció (2023-2026)’.  

La Cimera s’ha centrat en l’atac de la Federació de Rússia contra Ucraïna, i en la  creació d’un acord parcial sobre el Registre de danys, que permetrà que totes les  víctimes de l’atac que han patit un dany material o moral, puguin registrar les seves  pèrdues. Cal recordar que el Consell d’Europa ha estat l’únic organisme  internacional que ha expulsat de la seva organització a la Federació de Rússia. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sílvia Paneque proposa “desenclaustrar” el Barri Vell creant atractius turístics en altres punts de la ciutat

Notícia següent

Montse Castellarnau proposa treure el trànsit de la Vila Closa

Notícies relacionades