Dissabte, 17 de maig de 2025
És notícia

Nou servei de cangur municipal a Igualada

Avatar photo

L’Ajuntament llança un nou servei gratuït de cangur de 3 hores setmanals per infants des dels 4 mesos fins a 4t de primària

El servei d’Infància i el servei d’Igualtat de l’Ajuntament d’Igualada han presentat el nou projecte de servei cangur amb l’objectiu de donar un espai personal a les persones cuidadores d’infants, en la majoria dels casos dones, quan sentin que ho necessiten, ja sigui per casos d’urgència o per gaudir de moments de plaer personal.

L’espai, que iniciarà la seva activitat el 26 de setembre, estarà obert a totes les persones empadronades a Igualada i davant d’una alta demanda, es donarà prioritat a les famílies monoparentals i a les dones víctimes de violència masclista. L’activitat es portarà a terme per professionals, a través d’una empresa concessionària, amb educadors/es infantils i animadors/es socioculturals. La contractació d’aquests perfils rau en la intenció de l’Ajuntament de donar un servei de qualitat i també professionalitzar la tasca de les cures i donar visibilitat a un sector professional poc valorat.

El servei va orientat a dos grups d’edat: nadons (Infants a partir de les 16 setmanes d’edat, fins a infants en edat de P2) i Infantil-Primària (infants que cursin P3 fins a 4t de primària, inclòs), i hi haurà disponibles 10 places a cada grup. La ubicació física del servei serà a La Casa del Parc pels nadons i als equipaments cívics municipals en el cas d’infantil i primària.

La ciutadania podrà gaudir del servei de forma gratuïta, per un temps màxim de 3 hores a la setmana per infant. La reserva del servei es farà a través d’una aplicació web, amb una antelació mínima de 24 hores, en la qual l’adult es donarà d’alta a la plataforma i del seu usuari penjarà la fitxa dels menors que estiguin al seu càrrec. En aquesta fitxa hi constarà tota la informació necessària sobre l’infant per tal de poder donar el millor servei.

El Servei Cangur està impulsat pel departaments d’Infància i d’Igualtat de l’Ajuntament d’Igualada, amb el suport de l’Àrea d’igualtat de gènere de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena i amb el finançament del Departament d’Igualtat i feminismes de la Generalitat de Catalunya i el Plan Corresponsables del Ministerio de Igualdad. Per a més informació i reserves: www.serveicangur.igualada.cat

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tàrrega programa 9 espectacles en el marc de la 28a Temporada d’Arts Escèniques

Notícia següent

Un nen es punxa amb una xeringa de droga mentre juga a l’hora del pati a Barcelona

Notícies relacionades