Dilluns, 12 de maig de 2025
És notícia

Solsona votarà la modificació de la plantilla del personal municipal

Avatar photo

L’Ajuntament solsoní també votarà l’adequació de la plusvàlua a la nova normativa

La modificació de l’impost sobre l’increment de valors dels terrenys de naturalesa urbana per la venda, donació o herència d’un habitatge, conegut popularment com la plusvàlua, és un dels punts centrals de l’ordre del dia del Ple ordinari que l’Ajuntament de Solsona celebra aquest dijous, dia 31, a dos quarts de vuit del vespre.

És obligatori per als ajuntaments modificar aquesta ordenança fiscal arran del nou marc normatiu aprovat per l’Estat amb el Reial decret llei 26/2021 pel qual s’adapta el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, on s’estableixen dos sistemes de determinació de la base imposable, l’objectiu i el directe. El consistori de Solsona s’adhereix al model tipus proposat per la Diputació de Lleida i proposa mantenir el tipus impositiu actual del 22% (el màxim se situa al 30%).

L’ordre del dia del Ple també inclou una modificació de la plantilla de personal per convertir algunes places de la brigada municipal, la biblioteca i la Policia Local i afegir-ne dues que fins ara eren de caràcter temporal a l’Agència de Desenvolupament Local i a l’Oficina Jove del Solsonès. Així mateix, es proposa aprovar una segona modificació de la relació de llocs de treball (RLT) del 2015. Afecta 17 places i té a veure amb canvis en els grups de titulació o en les funcions i amb la incorporació de llocs que no s’havien previst aleshores, com el de director/a d’Agència de Desenvolupament Local, tècnic/a d’Inserció Laboral, sergent/a, informador/a juvenil o tècnic/a de Participació i Transparència, i per a les quals hi haurà futures convocatòries.

Liquidació del pressupost

D’altra banda, es donarà compte de l’aprovació de la liquidació del pressupost general de l’any passat, primera fase per donar llum verda als comptes. Entre les dades pressupostàries, en destaca un resultat de 347.678 euros amb un rati legal de deute viu del 31,14% -3,7 punts inferior al de l’exercici anterior– i un rati d’estalvi net del 3,84% -3 punts superior. El grau d’execució del pressupost de despeses ha augmentat 11 punts, fins al 86,22%, i també s’han incrementat la despesa total per habitant, que passa dels 934 euros als 1.225, i la inversió per habitant, que puja dels 26,13 euros als 227.

El plenari de l’Ajuntament de Solsona també votarà una moció de la Confederació Sardanista de Catalunya per donar suport a la candidatura de la sardana a la llista representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat de la Unesco.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Pere Segura rep a la nova junta de la Nova Unió de Comerciants i Empresaris de la Pineda

Notícia següent

El govern estableix un topall del 2% a les pujades dels lloguers

Notícies relacionades