El pacient rep l’SMS amb la cita l’endemà de programar la visita o de reprogramar-la (si és que ha demanat un canvi de dia) i un recordatori de cita 72 hores abans de la data de la visita. Si l’usuari no anul·la ni confirma la cita, uns quinze dies abans de la visita rep un segon SMS d’avís perquè hi pugui interactuar. Si no ho fa, se li envia una carta al domicili amb la cita. Els professionals poden visualitzar l’estat dels SMS i gestionar els canvis sol·licitats pels pacients.
Des dels hospitals lleidatans expliquen que amb aquest projecte es pretén, per una banda, guanyar en sostenibilitat, ja que cada any s’envien més de 350.000 cartes per a cites a consultes externes. Malgrat que aquells pacients que no responguin els SMS continuaran essent citats per carta, l’estalvi en paper serà molt important. D’altra banda, la voluntat és fer un altre pas endavant en la digitalització del sistema de salut al territori pels avantatges que implica en termes d’eficiència dels dos hospitals, tant pel que fa a la millora de la programació de les visites com a la reducció de l’absentisme a les consultes. La innovació també suposarà, en aquest sentit, una millora en la disminució de la llista d’espera.