Diumenge, 27 d'abril de 2025
És notícia

Barcelona ajudarà els veïns dels barris més colpejats per la crisi postcovid a tramitar ajuts

L'Ajuntament detecta barreres com l'escletxa digital o la manca de comprensió idiomàtica

La crisi de la covid ha colpejat amb més cruesa alguns barris de Barcelona i tot i que s’han activat ajudes des de diverses administracions no tots els veïns afectats saben com accedir-hi.

De fet, l’Ajuntament ha detectat la necessitat d’acompanyament per part d’algunes famílies en la tramitació dels ajuts, ja sigui per l’escletxa digital, la manca de comprensió idiomàtica o les dificultats per entendre el tipus d’ajuda. Per això, a principis de juny el consistori va habilitar com a prova pilot dues oficines amb aquesta funció.

Vista la demanda, el Pla de Barris -adaptat a la situació actual- desplegarà al llarg d’aquest mes de juliol fins a un total de set oficines.

La prova pilot del 2 de juny va començar en dues oficines a Roquetes-Trinitat Nova i Zona Nord. Segons ha explicat el consistori en roda de premsa, des de llavors s’han atès vora 315 persones, de les quals 225 són dones. També han rebut 3.000 trucades telefòniques per ajudar a resoldre, entre d’altres, tràmits vinculats a l’Ingrés Mínim Vital o la subvenció per al pagament del lloguer.

A partir del dilluns vinent, dia 27, començaran a funcionar les oficines de Trinitat Vella, La Verneda i La Pau, el Besòs i el Maresme, la Marina i el Raval, amb les mateixes funcions que les dues ja en marxa.

Segons ha explicat el regidor de Presidència, Pressupost i Pla de Barris, Jordi Martí, “hi ha un bosc de possibilitats (d’ajudes) i es tracta de poder acompanyar les demandes”.

D’altra banda, a partir del mes de setembre, a cinc dels punts d’atenció a territori -Raval, el Besòs i el Maresme, Trinitat Vella, Zona Nord i Roquetes-Trinitat Nova-, s’oferirà un acompanyament social i emocional a les persones afectades per la crisi, així com una formació en economia personal i familiar per aconseguir “una vida digna i autònoma” amb els recursos disponibles.

Martí ha destacat que entre les persones que s’atendrà hi ha gent amb problemàtiques “complexes” que necessita un acompanyament “integral”. “Si la vida ha estat difícil per a tothom durant el confinament, en entorns determinats amb pisos petits o problemes d’habitatge greu i un impacte econòmic cal aquest acompanyament de caràcter comunitari”, ha conclòs.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Diputació de Girona aprova l’increment del pressupost del Consorci de la Costa Brava

Notícia següent

Tarragona impulsa un pla de monitorització de la muralla romana

Notícies relacionades