Divendres, 25 d'abril de 2025
És notícia

Bones notícies per les rotondes de Juneda i el projecte entre Lleida i les Borges

Avatar photo
El Ministeri de Foment s’ha compromès aquest dijous amb representants de la Plataforma Prou Morts a l’N-240, en concret amb els alcaldes de les Borges Blanques, Juneda i Torregrossa, a licitar durant aquest 2017 les tres rotondes de l’N-240 previstes a la localitat de Juneda (Garrigues), així com el projecte per augmentar la seguretat i millorar la mobilitat de l’N-240 en el tram entre Lleida i les Borges Blanques. El secretari general d’Infraestructures de Ministeri, Manuel Niño, ha concretat que aquest projecte constarà de dues fases, una primera d’11 quilòmetres de duplicació de la carretera, i una segona fase de 8 quilòmetres que se centrarà en la construcció d’una variant al municipi de Juneda. Les obres haurien d’estar enllestides el 2020, segons han explicat des de l’ajuntament de les Borges Blanques. Foment també ha mostrat la seva voluntat de desviar els camions de llarg recorregut per l’AP-2 amb un descompte en el peatge, aspecte que el Ministeri està negociant amb la Generalitat. D’altra banda, el Miniseri no preveu ara mateix cap actuació a l’N-240 entre la capital de les Garrigues i Montblanc.
Els alcaldes de les Borges Blanques, Enric Mir, de Juneda, Antoni Villas, i de Torregrossa, Josep Maria Puig, acompanyats de la senadora del Partit Demòcrata per Lleida, Mayte Rivero, han reunit aquest dijous a Madrid amb el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Foment, Manuel Niño.

El representant del govern espanyol s’ha compromès amb els alcaldes i la senadora a licitar durant aquest 2017 les tres rotondes de l’N-240 previstes al municipi de Juneda i el projecte per augmentar la seguretat i millorar la mobilitat en el tram entre Lleida i les Borges Blanques. Durant la reunió, que ha comptat també amb la participació del director general de Carreteres de l’Estat, Jorge Urrecho, el Ministeri també ha mostrat la seva voluntat de desviar els camions de llarg recorregut amb un descompte en el peatge, aspecte que estan negociant Estat i Generalitat.

Pel que fa els terminis, abans del setembre d’aquest 2017 es licitaran els dos projectes previstos en el tram Lleida–les Borges Blanques i es durà a terme una declaració de l’impacte ambiental. Al 2020 es preveu la finalització de les obres. En referència al tram entre les Borges Blanques i Montblanc de moment no es preveu cap mena d’actuació.

L’alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, ha manifestat que la reunió ha servit per tornar a posar com a prioritat els compromisos assolits l’any 2015 pel secretari general d’Infraestructures de l’Estat i tenir la licitació de les rotondes a l’alçada del municipi de Juneda i la licitació definitiva del projecte per poder entrar ja en la fase d’execució de l’obra. El govern espanyol s’ha ratificat amb aquests compromisos i ha assegurat que s’està treballant a plena marxa per poder-los complir, segons han informat des de l’ajuntament borgenc. Mir també ha constatat que “marxem en certa manera satisfets d’aquesta reunió totalment necessària per poder tornar a fer el balanç i veure la voluntat d’atendre els compromisos des del Ministeri de Foment”.

Al seu torn, el president del Consell Comarcal de les Garrigues i alcalde de Juneda, Antoni Villas, ha volgut remarcar que “ha estat una visita necessària per recordar que hi ha una necessitat al territori i un projecte a tirar endavant”. L’alcalde de Torregrossa, Josep Maria Puig, ha afegit que “cal valorar molt positivament tant la licitació com la negociació que tenen oberta amb la Generalitat”.

Per la seva banda, la senadora Mayte Rivero ha valorat positivament els compromisos de Foment però a la vegada s’ha mostrat “reticent i amb la desconfiança pels constants incompliments”. En aquest sentit, ha manifestat que “caldrà fer un seguiment perquè realment les solucions es traslladin al territori”.

Cal recordar que el tram de l’N-240 entre Lleida i les Borges Blanques ha registrat en els darrers anys un elevat índex de sinistralitat. En aquest, en els darrers mesos la plataforma Prou Morts a l’N-240, que agrupa una vintena de consistoris lleidatans i la Cambra de Comerç de Lleida, ha organitzat sis talls a la via on han participat centenars de persones per reclamar al Ministeri de Foment mesures per fer-hi front.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Arnau Dols: “He hagut de renunciar a coses per treure aquesta nota”

Notícia següent

Oriol Ruiz: “vull dedicar-me a la recerca mèdica per ajudar a la gent”

Notícies relacionades