Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat una nova fase de la campanya per promoure la convivència al transport públic, en què es combat l’ocupació excessiva d’espai en els seients als transports públics, comportament en què solen incórrer homes. “Quan seguis, respecta l’espai dels altres” és el missatge que dóna el personatge central de la campanya, Karma, en un vídeo i uns cartells publicitaris que han començat a distribuir-se avui.
El vídeo serà difós pel sistema MouTV de videoinformació de les xarxes de metro i autobusos, així com per les xarxes socials, mentre que els cartells ocuparan part dels plafons lluminosos de publicitat de la xarxa de metro.
Al llarg del 2016, TMB va elaborar un Pla de gestió de la convivència a les xarxes de transport públic en què s’identificava la necessitat de garantir els drets i els deures dels usuaris, de prevenir possibles conflictes, de desenvolupar l’esperit crític respecte a les actituds que la poden alterar i de fomentar la comprensió de les normes perquè siguin respectades. Un dels punts identificats era la necessitat d’evitar l’ocupació excessiva d’espai en els seients, sobretot al metro.
Fruit d’aquella reflexió i de diferents estudis realitzats, TMB desenvolupa des de primers d’any la campanya Viatja amb Karma que assenyala les infraccions i les actituds incorrectes, i també reforça els comportaments cívics, que són els habituals de la gran majoria. El nom del personatge juga amb el concepte filosòfic de karma, entès com el conjunt d’actes —positius, negatius o neutres— que efectua cada individu i que marquen la seva consciència i condicionen el seu futur.
D’aquesta campanya se n’ha realitzat una onada inicial o teaser per presentar el personatge de Karma i una segona onada, vigent actualment en molts suports de les xarxes de TMB (plafons lluminosos, exterior i interiors de busos i trens, MouTV, xarxes socials), en què es donen consells sobre el frau, el respecte als seients reservats, el bon ús del mobiliari dels autobusos, l’ús d’auriculars per escoltar música i el perill de caminar massa a prop de les vies del metro.
Successives onades abordaran altres comportaments que convé desaconsellar o reforçar, ja que la campanya és del tipus paraigua i de llarga durada
La Clara, més coneguda a les xarxes socials com a Clers, és la nova sensació del món digital. Nascuda el…
Des de bon matí, Sitges ha viscut una diada de Sant Jordi radiant. Centenars de persones han passejat pel passeig…
La diada de Sant Jordi ha estat la data escollida enguany novament per posar a la venda el mocador de…
Un total de 646.580 visitants han entrat al país durant el mes de març. D'aquests, tal com publica aquest dijous…
Els veïns i veïnes de Tarragona, així com els seus visitants, s'han trobat aquests dies amb uns cartells publicitaris que…
La 16a Ruta de la Tapa tornarà aquest mes de maig a Sant Julià de Lòria amb una edició que…
Esta web utiliza cookies.