La Ciutat de Tarragona

Una jornada de la URV analitza l’impacte de la IA en l’aprenentatge

“Intel·ligència artificial: amenaça o oportunitat per l’aprenentatge?”. Aquesta pregunta dicotòmica van intentar respondre-la ahir els més de 300 docents i estudiants de totes les etapes de l’educació i tècnics, que es van reunir a la URV en una jornada on es van presentar les eines i les primeres aplicacions de la intel·ligència artificial (IA) a l’aprenentatge.

 

La jornada organitzada per l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la URV pretenia promoure la reflexió sobre els canvis que es poden fer en l’àmbit metodològic davant del nou escenari  i explorar oportunitats perquè els centres i la Universitat puguin desenvolupar projectes d’innovació per cobrir necessitats prèviament identificades.

 

A la trobada que es va fer a l’Aula Magna del campus Catalunya (Tarragona) van inscriure-s’hi 152 docents d’etapes de primària, secundària i FP i un centenar de docents universitaris. També van participar-hi 90 docents del departament d’Educació que van seguir l’esdeveniment en directe des de l’Aula Magna del Campus Terres de l’Ebre, i una vintena més de docents universitaris, que també van seguir-la per streaming. D’aquesta manera, un total de 120 centres educatius estaven representats a la jornada.

La jornada sobre l’aplicació de la intel·ligència artificial a la docència va omplir de docents l’Aula Magna del campus Catalunya | FOTO: URV

 

Estudiants de l’Institut Comte de Rius de Tarragona van exposar en vídeo exemples d’aplicació de la IA; a continuació, Núria Ferré, professora i coordinadora TAC del mateix institut, i J.C. Sambró de l’ICE de la URV, van mostrar un mapa d’aplicacions de la intel·ligència artificial destinades a la docència.

 

A més a més, es van presentar diverses propostes d’intervenció directa en l’aprenentatge realitzades per docents dels departaments d’Estudis Anglesos i Alemanys, de Filologies Romàniques i d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV i de l’Institut Cal·lípolis. Així mateix, es van mostrar els resultats del projecte finançat per l’Ajut Pont del Consell Social de la URV “La intel·ligència artificial a l’educació: adquisició de competències digitals avançades per l’alumnat i professorat en centres d’educació primària i secundària (Intelligenz)”, coordinat per la professora Mar Camacho, del Departament de Pedagogia de la URV.

 

Els equips del Servei de Recursos Educatius i l’ICE de la URV van presentar diversos recursos i projectes d’innovació a la URV per preparar el professorat davant l’entrada de la IA a la docència.

Un moment de la jornada “Intel·ligència artificial: amenaça o oportunitat per l’aprenentatge?” | FOTO: URV
Mendo

Missatges recents

Mor una nena de dos anys després d’ofegar-se a la piscina familiar

La localitat alacantina de Finestrat està de dol per la defunció d'una nena de tan sols dos anys que ha…

7 minuts fa

La FiM Vila-seca impulsa el talent emergent i familiar amb més de 7.500 visitants

La d'enguany ha estat l'edició de la consolidació per a la FiM Vila-seca. Després d'un període d'assaig, creixement i redefinició,…

25 minuts fa

El “Festival Marroc” de Tarragona és tot un èxit d’afluència a la plaça Corsini

Tarragona ha celebrat per primer any el "Festival Marroc" de Tarragona i segur que des de l'Ajuntament no esperaven una…

40 minuts fa

Caos a l’autovia per un conductor kamikaze que va conduir 15 quilòmetres contra direcció

Els conductors que dissabte a la tarda van circular per l'A-26 entre Argelaguer i Olot, a la Garrotxa, van viure una…

47 minuts fa

Els barcelonins hauran de triar entre 239 projectes pels pressupostos participatius

Des de demà dilluns dia 12 de maig i fins el proper dissabte 17 de maig a les 20.00 hores,…

5 hores fa

VÍDEO | Unes turistes ‘converteixen’ a Lamine Yamal en fotògraf abans del ‘Clàssic’

Lamine Yamal s'ha convertit en un dels millors futbolistes del món amb només 17 anys. Durant l'eliminatòria de Champions contra…

5 hores fa

Esta web utiliza cookies.