Categories: Tarragona

El PSC reclama la reactivació de la compra d’autobusos municipals per renovar la flota

El Partit dels Socialistes de Catalunya considera urgent que l’Ajuntament de Tarragona reactivi el projecte de renovació de la flota d’autobusos municipals de Tarragona, que ha quedat aturada en aquest mandat. “Aquest era un compromís de tots els partits polítics i el projecte estava engegat, amb un compromís de sis nous vehicles anuals”, ha recordat la consellera socialista i expresidenta de l’Empresa Municipal de Transports, Begoña Floria, acompanyada del també conseller, Mario Soler.

Els únics autobusos nous que s’han incorporat a la flota en els darrers mesos són els vuit que va adquirir el Govern Socialista en l’anterior mandat, amb una inversió de 2 milions d’euros. “El compromís eren sis anuals fins a arribar a 29 nous vehicles, amb una inversió d’1,5 milions d’euros anuals, i aquesta ha quedat interrompuda de manera inexplicable i això afectarà greument la situació de la flota, que està molt envellida”.

HI ha 65 vehicles anteriors a 2008, i 3 anteriors a 2015. A aquests, cal sumar els 3 articulats que es van incorporar el 2019 i els 8 de 12 metres que s’han incorporat enguany (comprats durant el mandat del PSC). “És un procés que es pot interrompre i que ha de permetre un gran estalvi energètic perquè tenen un impacte ecològic fins a quaranta vegades menys que els antics”, ha recordat Floria. Per la consellera, Tarragona és una ciutat molt dispersa, amb barris molt allunyats de la ciutat “on el patinet o la bicicleta no són encara alternativa,  per tant cal tenir un sistema d’autobusos urbans modernitzat i en condicions, i és greu que s’hagi aturat tot el procés que ho ha de permetre”.

IMPACTE AMBIENTAL

El regidor socialista Mario Soler ha recordat, per la seva banda, que amb els nous autobusos, tot i ser dièsel, es redueix moltíssim la petjada ecològica, perquè tenen un impacte quasi 40 vegades menor, ja que la flota existent és molt vella i antiga. Cal tenir en compte que, segons la normativa europea, s’ha passat d’un EURO 3, els de la flota anterior, a un EURO 6 B, que és la darrera generació amb un estalvi d’emissions altíssim. “Parlar d’hidrogen, com fa l’actual govern, és quelcom interessant, però ara mateix impossible d’aplicar perquè els processos d’homologació per poder comprar nous vehicles i construir una estació de subministrament que permeti que funcionin serà un procés llarg de com a mínim tres anys o quatre, sinó més” ha dit Soler. En tot cas, “no és incompatible amb continuar la renovació actual perquè sempre s’han de canviar vehicles”.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Lleida reviu el seu passat amb la 29a Festa de Moros i Cristians

Lleida ha reviscut una part de la seva història durant tot el cap de setmana amb la celebració de la…

7 hores fa

Girona acomiada la 70a edició de Temps de Flors

Les brigades municipals de Girona han començat a recollir les mostres florals de la 70a edició de Temps de Flors,…

7 hores fa

Obre una nova botiga d’alimentació a Salou, la primera de la cadena a Catalunya

Salou acollirà pròximament un nou establiment especialitzat en llaminadures, fruits secs, snacks i brioixeria, vinculat a una reconeguda cadena originària…

8 hores fa

Instal·lat el nou pont de la via verda d’Amposta

El nou pont de la via verda de la Val de Zafan a Amposta, ha estat instal·lat amb èxit després…

8 hores fa

Mor Joel Giraldo, jove futbolista de 20 anys, en un accident de trànsit

Un tràgic accident de trànsit ha colpejat aquest dissabte el món del futbol asturià. Joel Giraldo González, un jove de…

8 hores fa

Reus, capital mundial del circ: El Trapezi atrau 40.000 espectadors

La Fira del Circ de Catalunya, el Trapezi de Reus, ha posat punt final a la 29a edició després d'atreure…

9 hores fa

Esta web utiliza cookies.