La Fira del Circ de Catalunya, el Trapezi de Reus, ha posat punt final a la 29a edició després d’atreure 40.000 espectadors i registrar un 96% d’ocupació a les funcions de sala. Durant cinc dies, la capital del Baix Camp s’ha convertit en un pol d’atracció per al circ contemporani, acollint companyies d’arreu que han fet de Reus un punt de trobada entre artistes, públic i professionals.
Més de 400 professionals acreditats han participat en la fira, que ha posat el focus en les sinergies internacionals. “És una fira referent, hem anat posant llavors perquè creixin i aportin salut al sector”, ha afirmat la codirectora artística Cristina Cazorla. Enguany, a més, el certamen ha col·laborat amb el Quebec per consolidar la seva projecció mundial.
Al llarg de cinc dies, Reus ha reunit 215 artistes d’una quarantena de companyies circenses locals, estatals i internacionals. Les places i sales de la ciutat han acollit 35 propostes artístiques i una seixantena d’actuacions durant tota l’edició. Trapezi ha mantingut la xifra de 40.000 espectadors d’anteriors edicions, mentre que els espectacles de pagament han aconseguit gairebé exhaurir totes les localitats. La codirectora artística Alba Sarraute ha fet una crida al sector i administracions a continuar treballant plegats per apostar per programacions culturals de circ contemporani.
Una visió compartida per la seva companya Cristina Cazorla, qui ha afegit que la direcció treballa en la línia d’enfocar la fira cap a l’exterior. “Ens omple que professionals i artistes hagin trobat una fira còmode i interessant, amb la intenció de fer vincles”, ha assenyalat. En aquest sentit, Sarraute ha convidat professionals i companyies a cercar ajudes a les administracions per poder programar espectacles de circ durant tot l’any.
Trapezi Pro Catalan Arts ha acreditat 406 professionals en les activitats presencials per a programadors, crítics i agents culturals. Segons Cazorla, aquesta és una eina que facilita les complicitats entre el sector públic i privat. “Ens han acompanyat responsables de programació, referents de les grans institucions però també de pobles petits, qui són responsables de festivals rurals amb menys pressupost. Si apostem per mostrar tota mena de companyies, hem d’apostar també per convidar tota classe de programadors”, ha defensat Cazorla.
En aquesta edició s’ha reforçat la vocació d’aparador global del circ contemporani, a través d’una col·laboració amb el Quebec, que ha inclòs dues actuacions i diverses presentacions de projectes. Alhora, en aquesta ocasió s’ha aconseguit un equilibri de gènere a la programació, amb 49 dones i 45 homes entre els artistes participants. D’altra banda, la codirectora de la fira també ha celebrat la “professionalització” del públic al llarg de vora trenta anys de festival. “És un públic amb un ull crític i expertesa, molt exigent”, ha asseverat.
De cara al 30è aniversari de la fira, previst per l’any vinent, la direcció seguirà les línies iniciades fa tres anys, quan Cazorla i Sarraute van agafar les regnes del Trapezi. Un full de ruta amb què esperen reforçar les sinergies entre artistes, programadors i institucions.
El II Blanes Costa Brava International Film Festival ha alçat el teló aquest cap de setmana amb una inauguració que…
El comú d’Andorra la Vella ha tancat la primera edició del Fora Estocs amb una valoració molt positiva tant per…
La borda Huguet i el vial de Sant Julià de Lòria acollirà, el pròxim cap de setmana, la 7a edició…
Les tensions entre RTVE i la Unió Europea de Radiodifusió (UER) han guanyat intensitat després de la final del Festival…
L’Automobile Barcelona confirma les previsions i tanca la 43a edició amb un 10% més d’assistents amb 350.000 visitants, que han…
La tranquil·litat de la matinada d’aquest diumenge s’ha vist alterada a la Pineda, a Vila-seca, per un violent enfrontament que…
Esta web utiliza cookies.