Categories: Tarragona

El Port Tarragona prepara un Med Hub Day 2021 híbrid

La cinquena edició del Med Hub Day 2021, organitzada pel Port de Tarragona i patrocinat  pel clúster ChedMed, se celebrarà el 18 i 19 de novembre, al Seminari de Tarragona. 

Aquesta edició estarà marcada per la recuperació del format presencial, i alhora continuant  essent virtual, en format de congrés híbrid, bilingüe i gratuït, amb un programa ple d’experts  vinculats al sector. 

L’objectiu del V Med Hub Day és promoure, debatre i intercanviar informació sobre els punts  forts i les oportunitats que ofereix el mar Mediterrani com a plataforma logística per a  productes químics i petroquímics. 

Amb aquet objectiu i durant dues jornades, operadors de terminals d’emmagatzematge,  ports, consignataris, transitaris, analistes de mercat i empreses químiques i petroquímiques  es reuniran al Seminari de Tarragona per debatre i aportar idees i novetats en aquesta  “nova normalitat” on el bunkering, el nous combustibles i energies, i la intermodalitat agafaran el protagonisme.  

Un programa d’actualitat 

El Med Hub Day va iniciar la seva marxa l’any 2017, i any rere any ha gaudit d’una xifra  d’assistents a l’alça, aconseguint una consolidació i maduresa entre els esdeveniments del  sector. La darrera edició (virtual) va aplegar més de 120 assistents. 

La cinquena edició començarà el dijous 18 de novembre a les 15 hores, on el president del  Port de Tarragona, Josep M Cruset, donarà la benvinguda a tots els assistents a les  jornades. Seguidament s’iniciarà la primera sessió que tractarà de Ports i terminals i la  jornada es clourà amb un networking i una activitat en línia. 

El Med Hub Day començarà divendres a les 9:30 hores amb la segona sessió sobre  Companyies Petroquímiques i Hubs. La tercera i última sessió amb que acabarà  l’esdeveniment es debatrà un tema de gran importància i actualitat com és la transició  energètica i sostenibilitat. 

Ponents de marcat accent internacional 

Les inscripcions per participar en la 5a edició del Hub Day es poden fer a través del web  www.hubdaytarragona.com fins el dia 15 de novembre a les 14 hores. Les persones  interessades podran triar entre assistir en persona o seguir la trobada a través d’internet.

El programa està format per experts vinculats al sector de la logística, transport i  emmagatzematge de productes petroquímics. 

Entre els ponents internacionals confirmats fins al moment destacar a: 

Ronald Backers format en logística, va començar la seva carrera el 1989 amb Philips a la  distribució física. El 1991 es va incorporar al Port de Rotterdam al departament d’Innovació  Portuària. Va començar amb projectes de logística de contenidors i més tard va treballar en  projectes de desenvolupament del negoci de productes químics i logística i  d’emmagatzematge de líquids a granel i en tancs al departament comercial. 

Olivier Maronneaud és director de la consultoria química de IHS Markit, amb seu a París,  França. Es va incorporar a l’equip de consultoria amb més de 5 anys d’experiència a la  indústria petroquímica, on dirigeix projectes a mida, des de l’anàlisi de la indústria i la  competència fins a la previsió de preus i la diligència deguda comercial en una àmplia  gamma de cadenes de valor. 

Paul Hickin és director de S&P Global Platts. S’incorporà a l’empresa el 2015 i dirigeix el  contingut de petroli i transport marítim d’EMEA. També dirigeix Bunkerworld a nivell  mundial. Paul ha treballat a Fitch Ratings, al Wall Street Journal i Dow Jones Newswires.  També ha treballat com a economista. 

El Port Tarragona referent en líquids a doll  

El Port de Tarragona és un hub mediterrani per a l’emmagatzematge i la distribució de  productes líquids a granel que fa costat a la indústria local amb instal·lacions i  infraestructures de primer nivell per a oferir un servei d’emmagatzematge. 

L’àrea del Camp de Tarragona està considerada com un dels principals hub logístics de  producció, emmagatzematge i distribució de productes petroquímics del sud d’Europa. La  situació estratègica i les seves infraestructures permeten respondre a qualsevol necessitat  logística amb una distribució eficient de tot tipus de productes petroquímics per vaixells,  tren, camió o canonades. 

El conjunt d’empreses de la indústria química i petroquímica de Tarragona, genera una  producció anual de 20 milions de tones, la qual cosa representa el 50% de la producció de  Catalunya i el 25% de tot l’Estat.  

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Espot anuncia un increment de l’11,5% dels sous bases de les bandes baixes de la policia

Els sous bases de les bandes més baixes de la policia s'incrementaran un 11,5%. Així ho ha anunciat el cap…

8 hores fa

El 40% dels vehicles previstos ja han sortit de l’AMB en l’operació sortida de la segona Pasqua

Un total de 194.350 vehicles ja han sortit de l'àrea metropolitana de Barcelona entre tres de la tarda i nou…

9 hores fa

El Fred HUB celebra el seu primer congrés a Sant Pere de Ribes

La sala Josep-Lluís Palacios de la Casa de la Vila a Ribes ha acollit aquest dijous 5 de juny el…

9 hores fa

Diversos policies ferits en un dispositiu antidroga al Vallès

Els Mossos d'Esquadra van detenir aquest dijous dos joves a Caldes de Montbui en un dispositiu de prevenció conjunt amb…

9 hores fa

Arrenca la 9a Mostra de Vehicles Elèctrics Velèctric a Reus

Aquest matí, a les 10h, ha obert les seves portes a la plaça de la Llibertat la 9a Mostra de…

9 hores fa

BASE celebra 30 anys com a referent en l’àmbit tributari municipal

L’any 1995, la Diputació de Tarragona va concentrar la gestió dels tributs dels ens locals a BASE, un organisme autònom…

9 hores fa