La Ciutat de Tarragona

La connexió de Port Tarragona amb el tercer carril de via ja és una realitat

Les obres començaran aquest mes i es distribuiran en dues fases, una per la zona sud i un altre per la zona nord

La futura connexió de Port Tarragona amb el tercer fil farà noves passes en les pròximes  setmanes. ADIF durà a terme obres en les seves vies de connexió amb el Port que les  deixaran preparades per a la circulació de trens amb ample europeu. Concretament,  instal·larà el tercer carril en els trams de via general que permeten l’accés al recinte portuari tant per la zona sud com per la zona nord. Aquests treballs suposaran una afectació mínima  per a la instal·lació logística, ja que en el cas de la zona sud es faran en cap de setmana i, a  la zona nord, només suposaran una limitació de la longitud dels combois. Port Tarragona ha  treballat intensament amb ADIF per aconseguir que les obres interferissin el mínim possible  amb les operatives ferroviàries programades i garantir així la prestació del servei. 

Els treballs que realitzarà ADIF es desenvoluparan en dues fases. En la primera, estaran  centrats en la connexió de la zona sud de Port Tarragona, que agrupa les operatives de la  Terminal Intermodal de la Boella. En aquesta fase, les obres es concentraran totes durant el  cap de setmana del 15 i 16 de març, de manera que hi haurà cap afectació directa a la  circulació de ferrocarrils que entrin o surtin del port. 

La segona fase de les obres se centrarà en la connexió de la zona nord de Port Tarragona,  que inclou les operatives ferroviàries dels molls de Castella, Aragó i Estació Química. En  aquest cas, tindran una durada d’una setmana, dins del període entre el 17 i el 29 de març.  ADIF confirmarà pròximament les dates exactes en les quals es duran a terme els treballs.  En aquest cas, l’afectació derivada de les obres es limitarà exclusivament a una reducció de  la longitud màxima dels combois. 

Un port preparat amb ample UIC 

Aquests treballs que realitzarà ADIF al llarg del mes de març en les seves vies d’accés al Port Tarragona signifiquen un avenç destacat en el camí cap a la connexió ferroviària amb  l’ample europeu o UIC. Cal destacar que el port disposa des de fa anys amb 10,3 quilòmetres  de xarxa interna d’ample UIC, de manera que la infraestructura està preparada per a  començar a operar serveis amb ample europeu tan aviat entri en funcionament el tercer fil. 

Quan el corredor Mediterrani sigui una realitat, Port Tarragona podrà fer enviaments directes  de combois a qualsevol punt del continent europeu, cosa que millorarà la seva connectivitat i competitivitat. Això li permetrà posicionar-se com un node logístic estratègic al conjunt  d’Europa gràcies a la seva ubicació com a punt de connexió natural entre els corredors del Mediterrani i de l’Ebre, que facilitarà la connectivitat de l’interior de la península Ibèrica amb  la resta del continent mitjançant les seves infraestructures ferroviàries.

Maria Redacció Ortega

Missatges recents

Neix la Comissió Municipal de Festes de Cunit

El passat 5 de maig al vespre, es va celebrar la reunió constitutiva de la Comissió Municipal de Festes de…

4 minuts fa

L’Estenedor de Cambrils ofereix 29 activitats per a joves aquest estiu

El programa L’Estenedor del Departament de Joventut de l’Ajuntament de Cambrils per la temporada d’estiu ofereix 29 activitats per a…

9 minuts fa

La C-55 canvia per sempre: 23 milions d’euros i 5 anys d’obres fins al 2030

La carretera C-55, coneguda també com a Eix del Cardener, canviarà per sempre en els pròxims anys després d'una inversió…

10 minuts fa

Fumata negra al Vaticà: La primera votació del conclave acaba sense una decisió

Fumata negra: encara no hi ha papa. La primera votació del conclave que ha començat aquest dimecres a la tarda…

19 minuts fa

Sabadell estrena la Nit del Teixit Empresarial

Sabadell celebrarà per primera vegada la Nit del Teixit Empresarial, una ocasió per posar en valor la riquesa, el talent…

28 minuts fa

Revelen com serà el futur nou CAP de Torredembarra

El nou CAP de Torredembarra es preveu que sigui una realitat el primer trimestre del 2029. Amb una inversió de…

34 minuts fa

Esta web utiliza cookies.