La carretera C-55, coneguda també com a Eix del Cardener, canviarà per sempre en els pròxims anys després d’una inversió de 23 milions d’euros i unes obres que s’allargaran, previsiblement, fins a l’any 2030.
El Govern ha anunciat una inversió de 23 milions d’euros per a transformar la carretera, concretament en el tram entre les localitats de Manresa i Súria, per convertir-la en una via 2+1. De fet, està previst que aquesta tipologia de via s’estengui, després del 2030, fins a Solsona.
En total seran 15 quilòmetres continus dividits en tres trams: Manresa-Sant Joan de Vilatorrada; Sant Joan de Vilatorrada-Callús; i Callús-Súria. Territori ha presentat aquest dimecres el projecte als alcaldes del Bages i el Solsonès, així com als presidents dels dos Consells Comarcals, amb un objectiu clar al darrere d’aquesta inversió: reduir l’accidentalitat, especialment la causada pels xocs frontals, que són els que provoquen més víctimes greus i mortals.
S’actuarà primer en el tram Manresa-Súria que, segons el Departament de Territori, és el que registra un trànsit més elevat. A partir del 2030, s’actuarà també en l’àmbit entre Súria i Solsona, un total de 30 quilòmetres que costaran una inversió estimada de 42 milions d’euros.
Tot i això, de manera més immediata, es preveu implantar en tota la C-55 una banda sonora central entre Manresa i Solsona per alertar els conductors en cas que envaeixin el carril contrari. L’objectiu és reduir les distraccions i els accidents frontals i frontolaterals.
Pel que fa al tram entre Manresa i Súria, l’actuació es divideix en tres fases. El primer serà des de Manresa fins a Sant Joan de Vilatorrada i s’ha programat per al 2026. En aquest cas, seran un total de 3 km amb una inversió prevista de 2,5 milions d’euros. Dins del mateix 2026, també es preveu iniciar el tram que li donarà continuïtat, des de Sant Joan fins a Callús: 2,3 km més i una inversió prevista de 6,4 milions d’euros.
Un cop completat aquest recorregut, fins a arribar a Súria caldrà esperar fins al període 2028-2030. Serà la intervenció de més longitud en aquest tram nord, 10 km, i la inversió prevista és de 14 milions d’euros.
El sistema 2+1 consisteix a configurar tres carrils de circulació, on el carril central es va alternant en un sentit i en l’altre, per tal d’habilitar trams d’avançament segurs per als vehicles.
A més, s’implanta una separació reforçada dels dos sentits de circulació, que pot ser una barrera física de formigó, senyalització horitzontal o elements d’abalisament. Per les característiques, traçat o funcionalitat de la carretera, hi ha trams en què s’opta per una solució intermèdia, on la secció de la via es manté i s’implanta el reforç dels sentits de la carretera.
Així, aquest model incideix en dos factors relacionats amb els accidents frontals: la invasió del carril del sentit contrari per pèrdua de control o falta d’atenció i els avançaments inadequats. Incidint en el risc d’aquest tipus d’accidents, un dels que més víctimes greus i mortals provoca a la xarxa viària, Territori calcula que es podria reduir entre el 80 i el 100% dels accidents mortals en els trams on s’actuarà.
El sindicat UGT ha anunciat que els treballadors i treballadors de FCC aniran a una vaga indefinida de recollida de…
PortAventura Convention Center va ser l'espai escollit per Àvoris Corporación Empresarial per celebrar la seva primera gran convenció estratègica. Sota el lema “Univers…
Tot i que Lleida respira esperit festiu des d'ahir dijous amb el seguici del Marraco, icona de la festa lleidatana,…
Els dies 1, 2, 3 i 4 d’agost arribarà a Camprodon el renovat Festival Microclima. Aquest any els festivals Microclima i…
Coincidint amb la Setmana Internacional del Compost, l’Agència de Residus de Catalunya portarà el proper dimecres 14 de maig un Punt Informatiu i d’Autoservei…
La investigació per la desaparició de Madeleine McCann, la nena de 3 anys que va desaparèixer sense deixar rastre a…
Esta web utiliza cookies.