La implantació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) a Tarragona hauria de ser una oportunitat per avançar cap a una ciutat més saludable i sostenible, però el govern municipal ha optat per una fórmula descafeïnada, plena d’excepcions i sense cap ambició real per millorar la qualitat de l’aire.
Des d’En Comú Podem Tarragona s’ha intentat esmenar la proposta amb més de 15 modificacions, però l’únic canvi acceptat ha estat que la definició de la ZBE es faci per ple municipal i no per decret d’alcaldia. Davant d’això, el grup ha optat per l’abstenció.
Jordi Collado: “No podem votar en contra d’una mesura així, però és tan fluixa que pràcticament no tindrà cap efecte”
El portaveu d’En Comú Podem, Jordi Collado, ha criticat la falta de valentia del govern del PSC:“Aquesta ZBE està dissenyada per complir l’expedient davant Europa i evitar sancions, no per millorar la qualitat de l’aire. És tan feble i plena d’excepcions que no tindrà cap impacte real sobre la contaminació.”
El problema de la contaminació a Tarragona és seriós. L’aire brut que respirem és un factor determinant en múltiples malalties respiratòries i cardiovasculars, afectant especialment els col·lectius més vulnerables. Mentre moltes ciutats europees aposten per restriccions valentes i polítiques actives per reduir emissions, Tarragona es manté en la inacció.
El conseller d’En Comú Podem, Toni Carmona, assenyala que l’ajornament de les sancions fins al final del 2027 o principis del 2028 no és casual, sinó una decisió calculada amb una clara intenció política:
“El govern ha optat per tirar la pilota endavant per no incórrer en cap cost polític abans de les pròximes eleccions municipals. En comptes de prendre decisions valentes per millorar la ciutat, han fet un exercici de tacticisme electoral que farà que la ZBE no sigui efectiva en aquest mandat.”
Tarragona no pot continuar ajornant els canvis que altres ciutats ja estan impulsant. La ZBE ha de ser una eina per garantir un aire més net, fomentar el transport públic i fer de la ciutat un espai més habitable. Així i tot, el govern del PSC ha optat per una versió mínima, inefectiva i retardada en el temps, evitant qualsevol mesura que pugui generar debat abans dels comicis municipals.
En Comú Podem Tarragona lamenta que aquesta sigui l’enèsima oportunitat perduda per transformar la ciutat en clau de futur. La transició ecològica no pot dependre de càlculs polítics ni de mesures cosmètiques: cal voluntat, determinació i un compromís real amb la salut pública i la sostenibilitat.
“Els tarragonins i tarragonines mereixen un aire més net i un model de mobilitat sostenible. Aquesta ZBE no ho garantirà, ha conclòs Carmona.
A més, el grup municipal alerta que Tarragona continua sense un Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), fet que impedeix tenir una estratègia coherent i comuna per millorar la mobilitat. La renovació de la flota d’autobusos avança molt lentament, mentre que l’EMT necessita més atenció com a servei essencial. Al mateix temps, el servei de bicicletes i patinets està dissenyat pensant en els turistes i amb preus per a turistes, en lloc d’integrar-se dins una mobilitat diària per als residents.
Finalment, des d’En Comú Podem es considera que la política d’aparcaments també hauria de ser revisada a fons, ja que actualment no respon a una estratègia global.
Ahir l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC) va donar a conèixer els guardons Bandera Blava atorgats pel jurat internacional…
Un total de 1.007 escaldencs van votar a favor de recuperar Sant Miquel d'Engolasters com a festiu al calendari parroquial…
Avui s’ha publicat l’anunci de licitació de les obres de construcció d'un tanc o anti-DSU (anti-Desbordaments dels Sistemes Unitaris) al…
Comenceu a fabricar les vostres andròmines casolanes perquè el 12 de juliol, emmarcat dins dels actes de la Festa Major d’estiu,…
El Parlament de Catalunya ha aprovat una bateria de 50 actuacions urgents per millorar l'autopista AP-7. El diputat de Junts,…
Aquest 8 de maig s’ha obert el període de preinscripció a les escoles bressol municipals de Calafell per al curs…
Esta web utiliza cookies.