Obre el túnel del Coll de Lilla que uneix Valls i Montblanc

El Túnel del Coll de Lilla que uneix Valls i Montblanc per l’A-27 ja és una realitat. A partir d’avui els vehicles ja podran circular després de molts anys de retard a causa de les obres que es van iniciar ara fa 15 anys. Aquest nou tram permet reduir 15 minuts el temps de trajecte entre Tarragona i Lleida.

Aquest matí, la ministra de Transports en funcions, Raquel Sánchez, acompanyada de l’alcaldessa de Valls, Dolors Farré, l’alcalde de Montblanc, Oriol Pallisó, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, Noemí Llaurado, presidenta de la Diputació de Tarragona  i altres autoritats han inaugurat oficialment després de quinze anys.

Les obres es van licitar l’any 2008, però la crisi i la manca de pressupost van obligar a aturar-les. L’any 2019 es van reprendre els treballs. La ministra ha destacat que ”aquest no és un govern que només promet sinó que també executa.”

La ministra ha aprofitat la seva intervenció per a defensar la credibilitat d’aquest Govern i ha recordat que s’ha complert amb el compromís de no prorrogar els peatges i alliberar 463 km de la xarxa estatal, mentre s’avança amb pas ferm en la transformació del ferrocarril i de Rodalies, sense deixar de costat la resta de les infraestructures. “Avancem en tots els fronts. Estem impulsant inversions en els ports de Tarragona i Barcelona. En l’aeroport de Reus, Girona i al Prat”, ha assegurat.

Finalment, també calen acabar de resoldre les indemnitzacions que han de cobrar els veïns del municipi de Lilla, que per culpa dels treballs al túnel han patit esquerdes als seus domicilis. Després d’anys de reclamacions s’ha arribat recentment a un acord entre afectats i ministeri de Transports. Segons el govern espanyol els pagaments està previst que es facin abans d’acabar l’any. Sánchez ha lamentat els danys “que han patit els veïns a conseqüència de les obres”. “El ministeri s’ha volgut comprometre amb els veïns perquè tinguin la indemnització que es mereixen”, ha reiterat.

El túnel del Coll de Lilla cobreix un tram de 5,5 quilòmetres que ha tingut un cost de 157 milions d’euros.

L’obra és molt celebrada pel teixit social i econòmic de la zona. Amb tot, els camions de mercaderies perilloses no hi podran passar i hauran de continuar circulant per l’N-240. Per completar l’obra manca la connexió entre el túnel i l’AP-2. Amb l’obertura d’aquest tram el ministeri preveu un estalvi de 700.000 hores i 22 milions de quilòmetres anuals. Això comportarà una millora en l’eficiència energètica i una reducció de 4.300 tones anuals de CO2.

Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Més de 200 alumnes de la ciutat participen en el projecte Let’s Cleanup Europe!

Des d'avui i fins al proper 22 de maig, més de 200 alumnes de diferents centres educatius de la ciutat…

8 minuts fa

El programa TESS de Tarragona Impulsa posa en marxa la 6a edició

Aquest dilluns al matí s'ha iniciat la sisena edició del programa formatiu per a persones emprenedores Tarragona Economia Social i…

11 minuts fa

Tot a punt per a la 7a Setmana de l’Emprenedoria de Manresa i comarca

La Setmana de l’Emprenedoria de Manresa i comarca arriba enguany a la seva setena edició i comptarà amb més d’una vintena d’actes…

15 minuts fa

La fira eSTEAM celebra una 2a edició a la plaça Corsini de Tarragona

La plaça Corsini acull aquest divendres 16 de maig, la segona edició de la fira eSTEAMa Tarragona, una mostra educativa…

20 minuts fa

La Ruta de la Tapa tanca una edició d’èxit que supera les 12.000 tapes

Sant Julià de Lòria ha posat punt final a la setzena edició de la Ruta de la Tapa amb un…

28 minuts fa

Dues noies ferides en un accident en una atracció de les firetes de Lleida

Dues noies van resultar ferides lleus aquest diumenge a la tarda en una de les atraccions del recinte de les…

31 minuts fa

Esta web utiliza cookies.