La Ciutat del Garraf

Nou èxit del Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges

L’esdeveniment ha tornat a despertar l’atenció de centenars de persones que no es van voler perdre el pas dels vehicles d’època

El Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges ha celebrat aquest diumenge la seva 67a edició amb l’interès de centenars de persones. Enguany i amb un sol radiant han circulat entre la ciutat comtal i la Blanca Subur 76 automòbils i 11 motos davant d’un públic fidel i incondicional.

El tret de sortida a la caravana de cotxes el van donar des de la plaça Sant Jaume l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i el regidor de Cultura i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé quan minuts després de dos quarts d’onze del matí. Un any més, el Ral·li ha representat per a la majoria dels inscrits la millor oportunitat per lluir les seves joies històriques sobre rodes.

 

Antiguitat en augment

Gairebé tres de cada quatre superaven el segle d’antiguitat, una tendència que es preveu que vagi en augment, tenint en compte que per participar oficialment en el Ral·li els cotxes han d’haver estat fabricats, a tot tardar, l’any 1928 (1938 en el cas de les motos). Especialment notori va ser el retrobament amb el Ford T de 1927 propietat de Santiago Peribañez, una unitat amb matrícula de Saragossa que va participar en la primera edició del Ral·li, celebrada l’any 1959.

També van cridar l’atenció els dos vehicles aportats per Škoda, patrocinador de la prova: un Laurin & Klement de 1926 i un Škoda 645 que, per ser de 1930, es va sumar a la caravana, però fora de concurs. Com a model més antic de tots els inscrits, el Renault Type G de 1901, propietat de Cèsar Pau Alentorn, tornava a tenir el privilegi de sortir en primer lloc des de la plaça Sant Jaume de Barcelona, tal com ja va passar l’any anterior.

Les obres que s’estan duent a terme en el cèntric passeig barceloní van obligar a modificar l’itinerari del Ral·li, que per primera vegada en la seva història passar pel costat del monument a Colom. La caravana de cotxes va circular per diferents poblacions, la carretera de les Costes del Garraf i també pels carrers Sitges davant de centenars de persones.

El Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges 2024 és organitzat per Foment de Sitges, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sitges i l’Ajuntament de Barcelona.

 

CLASSIFICACIONS 2025

GRUP I – Fins a 1908

  • 1r – núm. 4 Juan M. Carbonell – Chenard Walker Sport – 1907
  • 2n – núm. 6 José Orriols – Wolseley Siddeley – 1908
  • 3r – núm. 5 Serge Rinero – Peugeot 92 sport – 1907

GRUP II – De 1909 a 1914

  • 1r – núm. 8 Michelle Miresse – Unic Phaeton C2 – 1909
  • 2n – núm. 16 Jean Pierre Gelis – Panhard Levassor X19 – 1913
  • 3r – núm. 11 Vicente Ramos – Ford T – 1911

GRUP III – De 1915 a 1920

  • 1r – núm. 25 Eliane Fougere – Delage CO – 1917
  • 2n – núm. 22 Alexis Llaveria – Delahaye Type Coupe – 1917
  • 3r – núm. 19 Luis Sousa Ribeiro – Ford T Speedster – 1915

GRUP IV – De 1921 a 1928

  • 1r – núm. 40 Humberto Ros – Fiat 501 – 1923
  • 2n – núm. 39 Quim Martí – Ford T – 1923
  • 3r – núm. 43 Jaume Vila – Hispano Suiza T48 – 1924

CLASSIFICACIÓ MOTOS

  • 1r – núm. 9 Javier Serrano – Harley Davidson WL 45 (737cc) – 1937
  • 2n – núm. 8 Miquel Juncosa – Saroléa 600cc Super Sport – 1936
  • 3r – núm. 4 David Gómez – Norton ES2 – 1936

PREMI RACC AL PARTICIPANT MÉS JOVE

  • Núm. 64 – Lorenzo Calsina

PREMI “AMIGOS DE LOS COCHES VETERANOS AL CONDUCTOR MÁS LONGEVO”

  • Núm. 68 – Domingo Torné

PREMI FEDERACIÓ CATALANA DE COTXES HISTÒRICS

  • Núm. 63 – Santiago Peribáñez – Ford T 1927

PREMI CLÀSSIC MOTOR CLUB DEL BAGES AL COTXE MÉS ANTIC

  • Núm. 1 – César Pau – Renault Type G – 1901

PREMI VETERAN CAR CLUB

  • Núm. 53 – Anton Ferrer – Amilcar CGS – 1924

PREMIS A L’ELEGÀNCIA

  • 1r – núm. 51 Antoni Isern
  • 2n – núm. 21 Família Arderiu Freixa
  • 3r – núm. 40 Humberto Ros
  • 4t – núm. 27 Josep Muntaner 5è – núm. 26 Olga Torras

PREMI ELEGÀNCIA MOTOS

  • 1r – núm. 9 Javier Serrano

PREMI ELEGÀNCIA INFANTIL

  • Moto núm. 11 – Oliver Gómez Cotxe núm. 2 – Biel Llaveria

PREMI GEMMA TOSCAS A LA SENYORA MÉS ELEGANT

  •  Mdme. Gelis (núm. 16)
Mendo

Missatges recents

Constantí dissenya un pla estratègic per impulsar i promocionar l’ocupació

L’Ajuntament vol reafirmar el seu compromís per impulsar la promoció econòmica i el mercat de treball, posant en marxa accions…

4 minuts fa

Ordino inclou comerços i entitats en el procés participatiu per dinamitzar Riberamunt

La cònsol major ordinenca, Maria del Mar Coma, i el conseller de Turisme, Esports i Dinamització, Jordi Serracanta, han presentat…

9 minuts fa

La C-31 al seu pas per Vilanova i la Geltrú serà una carretera 2+1

La Generalitat de Catalunya invertirà 8,5 milions d'euros en la millora de la carretera C-31, a l'altura de Vilanova i…

11 minuts fa

Sant Jordi 2025 a la Seu d’Urgell: programa d’actes

La Seu d'Urgell ja té preparat per la propera diada de Sant Jordi, tot un seguit d'activitats relacionades amb el…

20 minuts fa

El Vendrell posa en marxa una nova guia turística per promocionar la cultura del territori

Turisme del Vendrell disposa d’una nova guia turística que posa en valor la natura, la cultura popular i el patrimoni…

26 minuts fa

El PS remarca la necessitat de rebaixar els requisits per obtenir la nacionalitat

El Partit Socialdemòcrata ha reclamat avui la necessitat de rebaixar els anys per obtenir la nacionalitat andorrana. Actualment, se sol·licita…

30 minuts fa

Esta web utiliza cookies.