La Ciutat del Garraf

La C-31 al seu pas per Vilanova i la Geltrú serà una carretera 2+1

La reforma busca reduir la sinistralitat

La Generalitat de Catalunya invertirà 8,5 milions d’euros en la millora de la carretera C-31, a l’altura de Vilanova i la Geltrú, dins del nou programa “Carreteres 2+1”. El projecte preveu intervenir en un tram de 8,4 quilòmetres d’aquesta via, que registra una elevada intensitat de trànsit. L’objectiu és millorar la seguretat i reduir el risc d’accidents amb la implantació d’un nou model de carretera que permeti avançaments més segurs.

L’alcalde de VNG, Juan Luis Ruiz, ha valorat positivament l’anunci, “estem contents perquè la Generalitat de Catalunya ha atès una de les demandes històriques d’aquest territori” afirma, “concretament la millora de la C-31, una carretera molt perillosa on hi ha hagut molts accidents”. Per la seva banda, el regidor d’Urbanisme, Gerard Llobet, ha parlat del paper que en el futur ha de tenir aquesta carretera en el municipi i ha posat l’èmfasi en la necessitat d’una visió global. “Fa anys que reclamem que s’analitzi la C-31 en la seva globalitat” diu el regidor, “el POUM haurà de concretar què ha de passar amb aquesta connexió, perquè la ciutat ha crescut i cal descongestionar la ronda Ibèrica i millorar les entrades i sortides de Vilanova”.

Reunió amb el director general d’Infraestructures

Tot i l’anunci del projecte, les obres no començaran abans del 2027. En una reunió mantinguda la setmana passada entre l’alcalde, el regidor d’Urbanisme i el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat Soto, l’administració autonòmica va informar que ara cal redactar el projecte de remodelació del tram afectat de la C-31, pas previ imprescindible per iniciar els treballs. “Més enllà d’això”, diu l’alcalde, “contents perquè s’hagi posat fil a l’agulla i perquè la Generalitat comenci a atendre les peticions històriques d’aquesta ciutat i d’aquest territori”.

El model de carretera 2+1 incorpora tres carrils de circulació, amb un carril central que s’alterna per permetre avançaments segurs, una fórmula que ha demostrat ser efectiva en la reducció de col·lisions frontals en altres territoris. Aquesta actuació s’emmarca dins el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, alineat amb el Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible, que fixa com a fita assolir la Visió Zero l’any 2050: zero víctimes mortals a la xarxa viària catalana.

Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Continuen atrapats els passatgers dels trens regionals entre Saragossa i Barcelona: La Guàrdia Civil porta avituallament i es prepara el rescat

Els passatgers atrapats des de primera hora de la tarda a causa d’una avaria d’electrificació a la línia R15 podrien…

4 hores fa

VÍDEO | Infracció greu a l’AP-7: condueix marxa enrere per agafar una sortida que s’havia saltat

Les imprudències a la carretera poden tenir conseqüències tràgiques. Aquest dissabte al migdia, un conductor ha posat en risc la…

4 hores fa

Nou Barris es mobilitza per una educació pública i inclusiva

Nou Barris ha parlat alt i clar. El passat 5 d’abril, les Associacions de Famílies d’Alumnes (AFA) del Districte van…

4 hores fa

La dona assassinada per la seva parella i trobada al maleter a l’AP-7, era veïna de Calafell

Ja s’ha confirmat la identitat de la dona assassinada en el feminicidi que ha commocionat Tarragona i el conjunt del…

4 hores fa

PortAventura defensa la seva gestió durant la jornada de vaga i destaca els serveis operatius

Després d’una jornada marcada per la vaga convocada pels sindicats UGT i CCOO, PortAventura World ha emès un comunicat aquest…

5 hores fa

Els Comuns donen suport a la vaga històrica de la plantilla de PortAventura

Aquest dissabte 19 d’abril, els Comuns han mostrat el seu suport a la vaga de les treballadores i treballadors de…

5 hores fa

Esta web utiliza cookies.