La Ciutat del Garraf

La C-31 al seu pas per Vilanova i la Geltrú serà una carretera 2+1

La reforma busca reduir la sinistralitat

La Generalitat de Catalunya invertirà 8,5 milions d’euros en la millora de la carretera C-31, a l’altura de Vilanova i la Geltrú, dins del nou programa “Carreteres 2+1”. El projecte preveu intervenir en un tram de 8,4 quilòmetres d’aquesta via, que registra una elevada intensitat de trànsit. L’objectiu és millorar la seguretat i reduir el risc d’accidents amb la implantació d’un nou model de carretera que permeti avançaments més segurs.

L’alcalde de VNG, Juan Luis Ruiz, ha valorat positivament l’anunci, “estem contents perquè la Generalitat de Catalunya ha atès una de les demandes històriques d’aquest territori” afirma, “concretament la millora de la C-31, una carretera molt perillosa on hi ha hagut molts accidents”. Per la seva banda, el regidor d’Urbanisme, Gerard Llobet, ha parlat del paper que en el futur ha de tenir aquesta carretera en el municipi i ha posat l’èmfasi en la necessitat d’una visió global. “Fa anys que reclamem que s’analitzi la C-31 en la seva globalitat” diu el regidor, “el POUM haurà de concretar què ha de passar amb aquesta connexió, perquè la ciutat ha crescut i cal descongestionar la ronda Ibèrica i millorar les entrades i sortides de Vilanova”.

Reunió amb el director general d’Infraestructures

Tot i l’anunci del projecte, les obres no començaran abans del 2027. En una reunió mantinguda la setmana passada entre l’alcalde, el regidor d’Urbanisme i el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat Soto, l’administració autonòmica va informar que ara cal redactar el projecte de remodelació del tram afectat de la C-31, pas previ imprescindible per iniciar els treballs. “Més enllà d’això”, diu l’alcalde, “contents perquè s’hagi posat fil a l’agulla i perquè la Generalitat comenci a atendre les peticions històriques d’aquesta ciutat i d’aquest territori”.

El model de carretera 2+1 incorpora tres carrils de circulació, amb un carril central que s’alterna per permetre avançaments segurs, una fórmula que ha demostrat ser efectiva en la reducció de col·lisions frontals en altres territoris. Aquesta actuació s’emmarca dins el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, alineat amb el Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible, que fixa com a fita assolir la Visió Zero l’any 2050: zero víctimes mortals a la xarxa viària catalana.

Adrià Torres Redacció

Missatges recents

El Museu de Valls presenta una exposició amb obres de Maria Freser i Elvira Homs

El Museu de Valls inaugurarà aquest dissabte, dia 21 de juny, a les 12 del migdia, una exposició dedicada a…

6 hores fa

El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona ofereix diverses activitats familiars per a l’estiu

El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona ha organitzat per aquest estiu un ampli calendari d’activitats divulgatives de la ciutat de…

6 hores fa

Concòrdia vol eliminar la possibilitat de crear la Fundació de l’Esport

El grup parlamentari de Concòrdia ha presentat un total d’onze esmenes al Projecte de llei de modificació de la Llei…

6 hores fa

Un policia mata un home quan l’intentava robar, i acaba detingut

Un agent de la Policia Municipal de Madrid ha estat detingut per un presumpte delicte d’homicidi imprudent, després que un…

6 hores fa

Andorra la Vella instal·la una màquina expenedora amb àpats dels excedents del Casal Calones

La zona de pagament de tiquets del pàrquing del Centre de Congressos disposa, des d’aquest dimecres, d’una nova màquina expenedora…

7 hores fa

Tortosa millorarà les llars d’infants dels Reguers i Vinallop

El ple de l'Ajuntament de Tortosa ha aprovat avui, per unanimitat, una modificació pressupostària que permetrà destinar prop de 70.000…

7 hores fa

Esta web utiliza cookies.