Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en va assumir la gestió l’any 1986 i, segons informen, aquest fet “va propiciar un ampli procés de modernització que va suposar l’arribada de nou material mòbil i la modernització de les instal·lacions”. Es van posar en servei quatre nous automotors, es van modernitzar les locomotores i els cotxes de viatgers, es van construir els tallers i es van substituir les vies. Anys després es va construir la nova cotxera de Ribes-Enllaç, es va remodelar l’estació de Queralbs, va entrar en servei el nou túnel del Roc del Dui i es van adquirir nous automotors.
El tren Cremallera en l’actualitat
Entre les actuacions més recents realitzades a la línia del cremallera destaquen la renovació i adequació de les estacions de Queralbs i Ribes-Vila i l’adquisició d’una nova locomotora híbrida, dos cotxes de viatgers i dos remolcs intermedis. A més, també s’ha renovat part de les vies i s’ha fet la substitució de les catenàries i les instal·lacions elèctriques més antigues.
L’any passat es va posar en funcionament un nou sistema de venda de bitllets en línia i, des de l’estiu, el trajecte en cremallera compta amb una àudioguia gratuïta que, mitjançant contingut audiovisual innovador, ofereix als passatgers històries inèdites, imatges històriques i curiositats de les muntanyes i de l’entorn a través d’una aplicació mòbil.