Categories: Girona

La Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona et recomanen productes amb el cor

Per quart any consecutiu els nou mercats de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) formaran part de la Setmana Internacional dels Mercats amb la campanya «Estimo el meu mercat», que organitzen conjuntament amb la Diputació de Girona.  Enguany l’objectiu és buscar els productes seleccionats i seguir les recomanacions dels experts dels mercats.

Del 17 al 30 de maig els paradistes dels mercats sedentaris de Girona, Lloret, Olot, Palafrugell, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols recomanaran productes saludables, sostenibles, de temporada i de proximitat amb l’objectiu d’ajudar els usuaris a tenir cura de la seva nutrició i del medi ambient, així com a dur a terme una compra responsable.

Cara paradista acompanyarà els seus clients des del cor recomanant-los diversos productes que estaran destacats amb un distintiu de la campanya. Els productes aniran canviant durant les dues setmanes que durarà la iniciativa. A més, se sortejaran lots sostenibles i de proximitat.

El lema d’aquesta edició de 2021 continuarà sent «Compra responsable, compra sostenible», atès que es vol seguir posant l’èmfasi en la sostenibilitat promovent la compra responsable i sostenible.

Quan es compra de manera responsable es fa pensant en un interès que va més enllà del propi i que té en compte tant l’acte de compra present com, sobretot, el futur de les noves generacions i la sostenibilitat del planeta.

La compra de proximitat, als mercats locals, és una compra responsable, de producte fresc de petits productors i comerciants, que ofereixen cada dia el millor en benefici de la salut i la seguretat de les persones.

Què és la campanya «Estimo el meu mercat»?

«Love Your Local Market» (‘estima el teu mercat’) és una campanya internacional que es va iniciar l’any 2014 amb la finalitat de donar rellevància als mercats com a espais de modernitat, d’intercanvi i amb una oferta de qualitat. El mercat és un circuit de distribució curt i, a la vegada, un espai de relacions socials al municipi.

La campanya busca involucrar el nombre d’actors més gran possible per posar en marxa accions que impactin la població, que donin a conèixer el dinamisme dels mercats i que facin que els consumidors en parlin.

L’objectiu és donar a conèixer allò que dona valor als mercats, com ara la lluita contra el malbaratament alimentari o la promoció del consum responsable de productes de proximitat i de temporada.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Lloret de Mar rep Bandera Blava a les cinc platges

Ahir l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC) va donar a conèixer els guardons Bandera Blava atorgats pel jurat internacional…

9 hores fa

Escaldes-Engordany celebra que Sant Miquel d’Engolasters torni a ser festiu

Un total de 1.007 escaldencs van votar a favor de recuperar Sant Miquel d'Engolasters com a festiu al calendari parroquial…

9 hores fa

Liciten la construcció del dipòsit anti-DSU de La Mòra

Avui s’ha publicat l’anunci de licitació de les obres de construcció d'un tanc o anti-DSU (anti-Desbordaments dels Sistemes Unitaris) al…

9 hores fa

Torna la Sorprenent i Original Baixada d’Andròmines Casolanes de Cunit

Comenceu a fabricar les vostres andròmines casolanes perquè el 12 de juliol, emmarcat dins dels actes de la Festa Major d’estiu,…

9 hores fa

50 actuacions urgents per millorar l’AP-7

El Parlament de Catalunya ha aprovat una bateria de 50 actuacions urgents per millorar l'autopista AP-7. El diputat de Junts,…

9 hores fa

Oberta la preinscripció a les escoles bressol municipals per al curs 2025-2026

Aquest 8 de maig s’ha obert el període de preinscripció a les escoles bressol municipals de Calafell per al curs…

9 hores fa

Esta web utiliza cookies.