Categories: Girona

La Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona et recomanen productes amb el cor

Per quart any consecutiu els nou mercats de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) formaran part de la Setmana Internacional dels Mercats amb la campanya «Estimo el meu mercat», que organitzen conjuntament amb la Diputació de Girona.  Enguany l’objectiu és buscar els productes seleccionats i seguir les recomanacions dels experts dels mercats.

Del 17 al 30 de maig els paradistes dels mercats sedentaris de Girona, Lloret, Olot, Palafrugell, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols recomanaran productes saludables, sostenibles, de temporada i de proximitat amb l’objectiu d’ajudar els usuaris a tenir cura de la seva nutrició i del medi ambient, així com a dur a terme una compra responsable.

Cara paradista acompanyarà els seus clients des del cor recomanant-los diversos productes que estaran destacats amb un distintiu de la campanya. Els productes aniran canviant durant les dues setmanes que durarà la iniciativa. A més, se sortejaran lots sostenibles i de proximitat.

El lema d’aquesta edició de 2021 continuarà sent «Compra responsable, compra sostenible», atès que es vol seguir posant l’èmfasi en la sostenibilitat promovent la compra responsable i sostenible.

Quan es compra de manera responsable es fa pensant en un interès que va més enllà del propi i que té en compte tant l’acte de compra present com, sobretot, el futur de les noves generacions i la sostenibilitat del planeta.

La compra de proximitat, als mercats locals, és una compra responsable, de producte fresc de petits productors i comerciants, que ofereixen cada dia el millor en benefici de la salut i la seguretat de les persones.

Què és la campanya «Estimo el meu mercat»?

«Love Your Local Market» (‘estima el teu mercat’) és una campanya internacional que es va iniciar l’any 2014 amb la finalitat de donar rellevància als mercats com a espais de modernitat, d’intercanvi i amb una oferta de qualitat. El mercat és un circuit de distribució curt i, a la vegada, un espai de relacions socials al municipi.

La campanya busca involucrar el nombre d’actors més gran possible per posar en marxa accions que impactin la població, que donin a conèixer el dinamisme dels mercats i que facin que els consumidors en parlin.

L’objectiu és donar a conèixer allò que dona valor als mercats, com ara la lluita contra el malbaratament alimentari o la promoció del consum responsable de productes de proximitat i de temporada.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

VÍDEO | Un increïble meteorit travessa Espanya i il·lumina el cel

Una bola de llum ha creuat dissabte a diumenge a la nit la Península Ibèrica,…

48 segons fa

Terrassa decreta un dia de dol per la farmacèutica morta en l’atac a l’Afganistan

L'Ajuntament de Terrassa ha decretat un dia de dol oficial i un minut de silenci…

15 minuts fa

Ferit un home per arma de foc en un hotel a Segur de Calafell

Un home ha resultat ferit aquest dissabte a la tarda possiblement per arma de foc…

13 hores fa

Ferit un home en bolcar el seu tractor

Un home de 47 anys ha resultat ferit aquest dissabte en bolcar un tractor a…

13 hores fa

Milers de persones reclamen a Barcelona la “fi del genocidi” a Palestina

La manifestació a Barcelona per reclamar que s'aturi el "genocidi" a Gaza ha reunit 2.600…

14 hores fa

Els estudiants de la UB trenquen relacions amb el Rectorat fins que talli amb Israel

Els estudiants acampats a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB) han decidit trencar…

14 hores fa

Esta web utiliza cookies.