Terrassa destinarà 470.000 euros a desplegar el Pla Director de Polígons aquest 2024

L’Ajuntament de Terrassa destinarà 470.000 euros a desplegar el Pla Director de Polígons d’Activitats Econòmiques aquest 2024. D’aquest import, 350.000 euros es destinaran a les actuacions de manteniment dels polígons, pal de paller de la iniciativa.

L’acció se centralitzarà des de la masia dels Bellots, un edifici del segle XVI que s’ha reformat per acollir el Centre de Serveis de Proximitat que té sales de treball i reunions, però que ha de servir per permetre articular de la mà de les empreses l’acció que caldrà dur a terme. L’espai s’ha inaugurat oficialment aquest divendres amb una visita de l’alcalde, Jordi Ballart, acompanyat de representants del teixit industrial i empresarial de la ciutat, com Cecot o la Cambra de Comerç.

L’Ajuntament ha previst una dotzena d’actuacions en polígons per valor de 350.000 euros que caldrà consensuar amb els agents implicats per recollir el seu punt de vista abans de licitar qualsevol obra. A més, es disposa d’un pressupost ordinari de 116.254 euros que ha de servir per a reconvertir naus obsoletes, desplegar el Pla d’Acció Sectorial de la indústria 4.0, impulsar un servei mancomunat de recollida de residus o crear un projecte d’internacionalització empresarial, aquest conjuntament amb la Cambra de Comerç.

“Aquestes xifres volen posar de manifest la prioritat que suposa la promoció industrial per a la ciutat de Terrassa”, ha detallat l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart. A més, es preveu posar en marxa un òrgan propi de governança estratègica del pla que incorporarà les entitats més representatives  del teixit industrial.

Així, es crearà el Consell General del Pla Director, que estarà configurat per membres dels grups municipals, direccions de les àrees de l’Ajuntament implicades en la gestió del pla, i entitats i agents de suport a les empreses. “Volem avançar en el Pla Director i consolidar la voluntat d’acompanyar la indústria terrassenca en un model de competitivitat”, ha destacat Ballart.

El Pla també estableix fins a onze reptes en els tres àmbits d’actuació previstos. Es treballarà en l’entorn, amb accions per a millorar l’estat de conservació dels polígons, en la competitivitat, per promoure la captació de talent o impulsar projectes compartits, i la sostenibilitat, promovent la transició energètica o l’economia circular.

Per tot plegat, s’ha creat un Centre de Serveis de Proximitat a la masia dels Bellots, que en un futur també incorporarà un restaurant per a donar resposta a les necessitats de les empreses de l’entorn i a les que es desplacin en aquest espai per a poder treballar. “Està cridat a ser una de les peces clau en el desplegament del Pla, i on des d’avui se centralitza l’activitat municipal per impulsar la indústria i que ha de ser un espai d’atenció i servei i un lloc de trobada”, ha conclòs Ballart.

Tags: terrassa
Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Entitats, partits polítics i col·lectius presents a la Diada de Sant Jordi de Lleida

Diferents entitats, partits polítics de l'Ajuntament de Lleida i col·lectius de la ciutat també s'han deixat veure, una vegada més,…

11 minuts fa

Petons de tinta i carícies de pètal: Sant Jordi en estat pur

El sol d’avui ha sortit amb una intenció clara: fer de Sant Jordi una jornada per recordar. I ho ha…

11 minuts fa

Una gran companyia telefònica acomiada 609 treballadors per pèrdues milionàries

MasOrange ha arribat a un acord amb els sindicats per a acomiadar 609 persones a causa de les greus pèrdues…

23 minuts fa

Els centres cívics de Reus acullen activitats solidàries per Sant Jordi

Un any més, amb motiu de Sant Jordi, l'Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials de l'Ajuntament de…

45 minuts fa

La Cantada de Sant Jordi de Vila-seca acull més de 400 alumnes i professors

Aquest dimecres s’ha celebrat la tradicional Cantada de Sant Jordi al Celler de Vila-seca. Un acte que, com cada any…

1 hora fa

El Baix Llobregat viu un Sant Jordi multitudinari ple de roses i llibres

Els carrers i places dels municipis del Baix Llobregat s’han tornat a omplir de llibres i roses en un Sant…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.