La Ciutat de Barcelona

L’OMIC de l’Hospitalet ensenya com comprar per internet de forma segura

Aquesta tarda, ha tingut lloc la conferència “Compreu segur i amb garanties”, sobre compres per internet amb l’objectiu de difondre entre la ciutadania els riscos de les compres per internet i alhora donar recomanacions sobre com comprar de forma segura.

 

Una activitat organitzada per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, amb motiu del Dia Mundial dels Drets de la Persona Consumidora, que se celebra avui, 15 de març.

 

La ponent, Noemí Mascaraque, advocada i presidenta d’UNAE, la Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Catalunya, ha parlat de comerç electrònic, de compres i contractes a través d’internet, de recomanacions, precaucions i drets dels consumidors i també de com reclamar.

 

Durant el 2022, l’OMIC va tramitar 132 reclamacions de ciutadans en matèria de comerç, un 56,82% de les quals per vendes fora d’establiment.

 

L’acte ha tingut lloc a la Regidoria del Districte I i ha comptat amb la presentació de M. Ángeles Sariñena, regidora de Participació i Relacions Ciutadanes.

 

L’OMIC, un servei d’informació i assessorament a la ciutadania

El Servei Públic de Consum s’encarrega de la defensa del consumidor a L’Hospitalet, un servei integrat per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i per la Junta Arbitral de Consum (JAC).

 

L’OMIC és un servei d’informació, orientació i assessorament a les persones consumidores  de L’Hospitalet sobre els seus drets i deures en matèria de consum. L’Oficina informa la ciutadania sobre els drets com a consumidors o usuaris i sobre com actuar davant d’un problema de consum.

 

L’OMIC fa el servei de recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies de les persones consumidores, gestiona les reclamacions de consum per mitjà de la mediació, investiga els fets que són motiu de denúncia i controls de compliment de la normativa de protecció de les persones consumidores i fomenta l’arbitratge com a mitjà de resolució dels conflictes de consum.

 

Durant el 2022, l’Oficina va cursar 1.373 reclamacions. Els sectors amb més reclamacions van ser els subministraments amb 542 reclamacions (un 39,48% del total) i els serveis directes amb 538 reclamacions (un 39,18% del total), dintre de les quals destaquen les reclamacions a bancs.

Mendo

Missatges recents

Les llars d’infants municipals de Tortosa s’anomenaran ‘Lo Gambusí’ i ‘Rubí i Rufolet’

El ple de l'Ajuntament de Tortosa ha aprovat, per unanimitat, la proposta de la Comissió de Nomenclàtor d’Espais Públics i…

7 hores fa

El veïnat del passatge Vilafranca de Sant Feliu vota per renovar el seu carrer amb llambordes

Després d'exercir durant tota la setmana el seu dret a vot, el veïnat del passatge Vilafranca del barri Falguera va conèixer…

7 hores fa

Els Bombers veuen una “evolució favorable” del foc de Paüls

Els Bombers veuen una "evolució favorable" del foc que crema des d'ahir dilluns a Paüls (Baix Ebre) i que ha…

7 hores fa

Acord per tancar les demandes creuades dels edificis esquerdats de l’avinguda Santa Coloma

El comú d’Andorra la Vella ha encapçalat un acord extrajudicial que tanca les causes judicials creuades relacionades amb les fissures…

7 hores fa

L’Ajuntament de Badalona contractarà 93 persones en situació d’atur

L’Ajuntament de Badalona, a través del Servei d’Impuls Municipal de Promoció de l’Ocupació (IMPO), inicia una nova edició del Programa…

8 hores fa

L’incendi de l’Anoia es complica i obliga a confinar masies aïllades

L'ordre de confinament que s'havia donat a masies disseminades d'Aguilar de Segarra (Bages) pel foc de Sant Pere Sallavinera (Anoia),…

8 hores fa

Esta web utiliza cookies.