La Ciutat de Barcelona

Comencen les obres del carril bici entre el centre d’Esplugues i l’Hospitalet

A finals de novembre han començat els treballs per allargar l’actual xarxa de carrils per a bicicletes i altres vehicles de mobilitat personal (patinets, per exemple) d’Esplugues. En concret, s’està treballant per implantar un carril bici que connecti la rotonda d’avinguda Països Catalans i carrer Laureà Miró –per on ja passen carrils bici–, al barri Centre, amb el terme de l’Hospitalet per Can Clota i Can Cervera.

 

Un traçat ciclable que totalitza 2.115 metres de longitud, dels quals 1.270 corresponen a la creació de calçada segregada de la de cotxes i motos, que té com a objectiu millorar la interconnexió de la xarxa municipal i metropolitana, així com la mobilitat sostenible, en detriment del trànsit privat i per reduir la contaminació acústica i atmosfèrica.

 

L’actuació es divideix en tres trams:

Tram 1: Nord de Can Clota.

Seguirà el model de convivència ja emprat al carrer Laureà Miró entre El Pont d’Esplugues i Can Vidalet amb vehicles de motor, en què aquests tenen limitació de velocitat (normalment a 30 km/h). Naixerà a la rotonda de Països Catalans i transcorrerà pel carrer Josep Anselm Clavé fins al carrer de la Pau, per aquest i la plaça Sant Lluís de Gonzaga (tram en què la velocitat màxima serà de 20 km/h) i pel carrer Antoni Maria Gallissà i Sogué (on se suprimirà un dels dos carrils de circulació). Per aquest últim carrer hi haurà un carril per a bicicletes unidireccional, segregat, sentit Laureà Miró.

 

Tram 2: Carrer Lleialtat

Des de la Pau fins a Pas del Sucre. Tram de 515 metres amb carril bici bidireccional, segregat de la resta de vehicles.

 

Tram 3: Carrer Sant Salvador, Pas del Sucre i Camí de Can Boixeres

Amb 835 metres de longitud, constarà d’un carril bidireccional que arrencarà des de la confluència del carrer Sant Salvador amb Esmeragda i passarà per Pas del Sucre (on se suprimirà el carril en sentit l’Hospitalet entre Vic i Josep Anselm Clavé) i Camí de Can Boixeres (amb supressió d’un carril sentit l’Hospitalet fins a l’accés a la Ronda de Dalt i també un carril sentit Esplugues fins a la rotonda de Can Cervera). A la continuació cap a l’Hospitalet es torna a la convivència en carril amb vehicles de motor, amb velocitat limitada.

 

Les obres, amb un pressupost aproximat de 350.000 euros i subvenció del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Economia del Govern espanyol, tindran una durada aproximada d’uns sis mesos.

Mendo

Missatges recents

Lleida reviu el seu passat amb la 29a Festa de Moros i Cristians

Lleida ha reviscut una part de la seva història durant tot el cap de setmana amb la celebració de la…

5 hores fa

Girona acomiada la 70a edició de Temps de Flors

Les brigades municipals de Girona han començat a recollir les mostres florals de la 70a edició de Temps de Flors,…

6 hores fa

Obre una nova botiga d’alimentació a Salou, la primera de la cadena a Catalunya

Salou acollirà pròximament un nou establiment especialitzat en llaminadures, fruits secs, snacks i brioixeria, vinculat a una reconeguda cadena originària…

6 hores fa

Instal·lat el nou pont de la via verda d’Amposta

El nou pont de la via verda de la Val de Zafan a Amposta, ha estat instal·lat amb èxit després…

6 hores fa

Mor Joel Giraldo, jove futbolista de 20 anys, en un accident de trànsit

Un tràgic accident de trànsit ha colpejat aquest dissabte el món del futbol asturià. Joel Giraldo González, un jove de…

7 hores fa

Reus, capital mundial del circ: El Trapezi atrau 40.000 espectadors

La Fira del Circ de Catalunya, el Trapezi de Reus, ha posat punt final a la 29a edició després d'atreure…

7 hores fa

Esta web utiliza cookies.