Així ho ha manifestat aquest matí el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la campanya de comunicació que, de fet, avui es posa ja en marxa a Espanya i França.
La promoció d’Andorra com a destí turístic d’hivern comença amb “un cert optimisme”, ha declarat, però en ser preguntat sobre si l’objectiu d’enguany és arribar a xifres de visitants d’abans de la pandèmia ha esta molt clar: “no hi ha un objectiu concret, és exagerat creure que s’arribarà a les xifres del 2019 a dia d’avui, si m’ho haguessin demanat fa dues setmanes hagués dit que aquest era l’objectiu però la situació ha canviat radicalment”. En aquest sentit, ha recordat que “seria fàcil” fer una previsió amb “xifres astronòmiques”, donat que l’hivern passat no hi va haver temporada “perquè estava tot bloquejat”.
Ara bé, la intenció és fer “una campanya molt completa i llarga” que en el cas d’Espanya i França s’allargarà fins al 30 de març i que vol arribar a 14 països. Enguany compta amb un pressupost de 3.890.000 euros, amb l’avantatge, ha recalcat Budzaku en diverses ocasions, que si no es pot activar no s’hauran de fer efectius els diners. Així ha recordar que l’any passat el pressupost era de tres milions, però només es van gastar 20.000 euros. També ha volgut explicar que s’ha preparat “amb molta il·lusió però també amb molt de respecte”, tot i que l’arribada de visitants “no depèn de la campanya, sinó d’un virus”, ha matisat.
Per la seva banda, el ministre de Turisme, Jordi Torres, ha assenyalat que s’encara la temporada d’hivern “amb molt respecte vista la situació sanitària”. En relació a això, ha aprofitat per defensar que el Govern ha pres les mesures sanitàries adequades per al moment actual i ha recordat que amb el passaport sanitari “donarem seguretat a la gent que ens visita i a la gent de país”. “Andorra és un país segur i hem pogut fer un bon estiu, tot i així som molt prudents”, ha afirmat el ministre, que ha volgut remarcar, però, que la campanya d’hivern s’ha preparat per tenir “el màxim d’afluència de gent”. Això, sí, no ha volgut fer previsions de xifres de visitants però encara que les xifres fossin una mica inferiors a les del 2019 es donarien per satisfets, “però queda pendent de com evoluciona tot plegat”.
Per publicitar l’obligatorietat del passaport Covid per accedir a certs establiments, Torres ha explicat que es començaran a fer càpsules informatives per explicar-ho, també es comunicarà als turoperadors, i al sector privat ja se’ls ha comunicat i ells, al seu torn, hauran de fer pedagogia de les mesures Covid. El ministre creu que a hores d’ara tothom està preparat i predisposat a esbrinar quines són les mesures sanitàries que s’apliquen a cada país i “penso que la gent arribarà aquí ben informada”.
Preguntat sobre si el Govern té un pla B si la Covid posés molta pressió, el ministre ha respost que de moment el pla que tenen es va adaptant en funció de les circumstàncies i de la taxa d’incidència. “La vacunació a Andorra és alta i als països veïns, també i això pot donar més garanties que els turistes puguin venir”, ha conclòs.
Els grups parlamentaris Demòcrata, de Concòrdia, Socialdemòcrata, de Ciutadans Compromesos i Andorra Endavant, i el conseller general no adscrit, Víctor…
Reorientar l'Albereda de Santes Creus cap a usos mediambientals i pedagògics, d'acord amb l'alt valor natural d'aquest espai natural protegit.…
La delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz, ha visitat Mollet del Vallès aquest 6 de maig amb l’objectiu de…
Els veïns i les veïnes de Barcelona podran votar del 12 al 17 de maig, és a dir, la setmana que ve,…
La 38a edició de la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi ha omplert els carrers de Montblanc amb…
L’Ajuntament de Torredembarra, a través de la Regidoria d’Acció Social i Igualtats, i la Fundació Privada Onada han renovat el…
Esta web utiliza cookies.