Imatge d'un dels actes de la 38a Setmana Medieval de Montblanc | FOTO: @albertoexekution (Instagram)
La 38a edició de la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi ha omplert els carrers de Montblanc amb més participació que mai, nous col·lectius i una gran diversitat d’actes.
Enguany, s’ha assolit el rècord de participació en col·lectius, arribant a la xifra de 373 persones inscrites, qui han participat en actes i comitives de més de 400 metres i més de 200 persones, i amb la incorporació d’un nou col·lectiu: els Joglars. També ha estat l’any amb més voluntaris al punt d’informació i a l’espai nadó, fonamentals per garantir una festa accessible i familiar.
Una de les grans novetats ha estat el carrer del silenci, situat al carrer de la Fusteria, on les comitives han passat sense fer soroll. Aquesta iniciativa inclusiva, pensada per a persones amb hipersensibilitat auditiva, ha estat molt ben valorada i celebrada per bona part del poble. Un dels objectius de la nova junta és caminar cap a un futur inclusiu on tothom pugui gaudir de la festa, i en aquesta línia, també s’ha viscut un moment emotiu amb el lliurament de l’Espasa d’Honor de l’Associació Medieval, que enguany ha estat atorgada al Centre d’Educació Especial Tilmar, com a reconeixement a la seva tasca i vinculació amb l’educació d’infants amb discapacitat i amb motiu del seu 50è aniversari el 2026.
La Setmana Medieval va començar el 20 d’abril amb l’entrega de la primera rosa, a càrrec de l’escriptora i actriu Estel Solé, i va continuar el 23 d’abril amb l’entrega de la rosa del cavaller Jordi a la princesa. A partir del 25 d’abril i fins al 4 de maig, Montblanc ha viscut intensament una gran varietat d’actes.
S’han celebrat propostes teatrals nascudes a Montblanc com les Titelles Reials, el Judici al Cavaller i a l’Alcavota, el Cerverí a la Cort, el Mercat d’Esclaus o Euphorium, i s’han estrenat esdeveniments com l’Entrada Reial o la recepció del Cavaller Jordi amb els Templers de Montsó.
La Representació de la Llegenda de Sant Jordi, amb projeccions, nous diàlegs i més de 200 actors i actrius no professionals, ha tornat a emocionar el públic en dues sessions que, malgrat la pluja, es van poder desenvolupar sense inconvenients. També la Dracum Nocte, el primer gran espectacle de la Setmana Medieval, ha renovat el seu diàleg i s’ha valorat positivament.
Una de les incorporacions més rellevants ha estat el camí de la Parellada, un nou espai escènic amb capacitat per a 725 espectadors, un 30% d’aforament major del qual oferia l’antic espai, que ha acollit fins a tres actes el segon cap de setmana: Justa i Honor, el Torneig Medieval Nocturn i els Jocs Medievals a Cavall.
En l’àmbit institucional i internacional, la festa ha rebut la visita del president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, i de membres de l’organització de la festa Draaksteken de Beesel (Països Baixos). Aquesta festa, com la Setmana Medieval de Montblanc, forma part del projecte per crear una Ruta Cultural Europea de Sant Jordi, que connecti celebracions que comparteixen la llegenda de Sant Jordi com a eix central.
En aquest marc, membres de la junta de l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi, de l’Ajuntament de Montblanc i de l’Oficina de Turisme es desplaçaran el mes d’agost a Furth im Wald, a l’est d’Alemanya, per conèixer la Drachenstich Festival, una de les celebracions més antigues al continent. Per altra banda, el primer cap de setmana es va celebrar el ple Medieval, on Montserrat Farriol va ser nomenada filla predilecta de la vila de Montblanc per la seva vinculació en el teixit associatiu montblanquí i en la seva inclusió a l’activitat política.
Pel que fa a assistència, cal destacar que la Representació de la Llegenda de Sant Jordi, Els Jocs Medievals Nocturns, El Sopar Reial, La Bevenda i les Nits Malignes, i la Cantata han exhaurit totes les entrades. La resta d’actes han superat el 50% d’aforament, demostrant la gran resposta del públic.
En l’àmbit de les xarxes socials, s’ha realitzat una campanya conjunta a Instagram amb l’Oficina de Turisme de Montblanc, que ha tingut un clar efecte en el nombre de seguidors. Des del començament d’abril fins al final de la festa, en el compte oficial de la festa (@setmanamedieval) ha passat de 6.443 seguidors a 7.720, mentre que el compte de l’Oficina de Turisme (@montblanc_medieval) ha passat de 15.805 a 17.843.
La 38a Setmana Medieval es tanca amb satisfacció, orgull i il·lusió, consolidant-se com una de les grans festes històriques i culturals del país, amb una clara mirada cap a la inclusió, la col·laboració i la projecció internacional.
Durant l’acte de cloenda, el president de l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi, Maties Martí, va anunciar que la 39a edició de la Setmana Medieval se celebrarà del 17 al 26 d’abril de 2026.
La Fira ÀPAT Costa Daurada i Terres de l'Ebre arriba a firaReus Events, del 10 al 12 de maig. Productors,…
El cinquè Recompte de Persones Sense Llar a Badalona ha localitzat 110 persones dormint a la via pública aquesta passada…
Montblanc farà un concurs per triar el disseny que lluirà la samarreta dels 20 anys de la Festalateva, la setmana…
La Guàrdia Civil, en el marc de l'Operació Proas, ha desarticulat una organització criminal assentada a les Terres de l'Ebre,…
La Guàrdia Urbana de Lleida va detenir ahir al matí a un jove de 25 anys acusat d'assetjament sexual i…
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat aquest dimecres al Congrés que la societat espanyola, les empreses i…
Esta web utiliza cookies.