La Ciutat d'Andorra

La Festa del Comerç celebra la segona edició en la cerca de la consolidació

Unes 150 persones del món del comerç han acudit a la cita on s’han guardonat a comerciants i establiments del país

Més de 150 persones, entre representants institucionals, associacions de comerciants del país i professionals del sector han assistit aquest dijous al vespre a la segona edició de la Festa del Comerç, celebrada en el centre d’oci nocturn Unnic. Després de l’èxit d’acollida de la primera edició, la Festa del Comerç vol consolidar-se com un esdeveniment que fomenti la cohesió del teixit comercial andorrà i enforteixi la xarxa relacional del sector. D’aquesta manera, l’acte vol ser un espai de trobada, referència i ‘networking’ per als professionals del comerç, oferint oportunitats per al creixement i la col·laboració.

L’objectiu és fomentar la innovació i la millora continuada del teixit comercial i que, la Festa del Comerç sigui també una plataforma per presentar iniciatives que fomentin la millora de la competitivitat i la innovació del comerç. Així doncs, la voluntat és fomentar la innovació i la millora continuada del comerç i que, precisament aquest esdeveniment també serveixi com a escenari per presentar iniciatives que incideixin tant en aquesta millora com per valorar l’esforç de les empreses.

Abans de l’entrega de premis, el president de la Cambra, Josep Maria Mas, ha destacat que “la vetllada no és només un reconeixement al sector comercial sinó també un espai per donar a conèixer iniciatives que impulsen el comerç i en aquest sentit volem promoure la competitivitat, el talent, la innovació, la sostenibilitat i l’esperit emprenedor que defineixen el comerç del nostre país”. Tot seguit, s’ha donat pas a la conferència a càrrec de Marc Cortés titulada ‘Desbloquejar el poder de la IA’. Cortés és expert en transformació i creixement digital assessor directiu i empreses en estratègies basades en innovació i intel·ligència artificial.

Segona edició de la Festa del Comerç

El jurat encarregat de seleccionar els guanyadors ha premiat les iniciatives en les següents categories: premi a la millor botiga de l’any, premi a la trajectòria professional, premi al millor projecte o iniciativa comercial; premi al millor aparador de Nadal, premi a la proposta més creativa i innovadora, premi a la botiga més sostenible i premi a la millor gestió de les xarxes socials. En aquesta segona edició, el jurat ha estat format per 10 persones procedents de diferents institucions i tècnics de reconegut prestigi dins del món del comerç. Els guardons, igual que en la primera edició, han estat dissenyats per l’artista andorrana Ingrid Román que utilitza materials reciclats i també fustes procedents de boscos sostenibles europeus.

El primer guardonat de la vetllada ha estat Coco Bis, rebent el premi al millor aparador de Nadal, on s’ha valorat la creativitat, l’originalitat, l’harmonia estètica, la il·luminació, l’impacte i la capacitat d’atracció. El premi a la botiga més sostenible se l’ha emportat el Racó de l’Anna, establiment especialitzat en productes ecològics, locals i de comerç just on es fomenta el consum responsable i les pràctiques mediambientals sostenibles. La Luo Fashion Store s’ha emportat el guardó a la millor gestió de les xarxes socials, gràcies a la utilització d’estratègies efectives per connectar amb els seus clients i potenciar la marca, així com la publicació de continguts atractius i variats.

D’altra banda, la Nit de la Candela d’Ordino ha guanyat el premi al millor projecte o iniciativa empresarial per la proposta creativa i innovadora en diversos àmbits, així com l’experiència única que combina tradició, arquitectura i art, mentre que la farmàcia Roser Miró ho han fet amb el premi a la proposta més creativa i innovadora amb ‘TU’, una marca de cosmètica, elaborada íntegrament a Andorra, que té com a objectiu donar resposta a les carències i necessitats dermatològiques dels seus clients. El guardó a la millor botiga del Principat ha estat per l’E.leclerc Express de Sant Julià de Lòria per la seva excel·lència en servei al client, així com la innovació amb tecnologies avançades com la compra en línia i el seu compromís amb la sostenibilitat i la reducció de residus.

Finalment, Teresa Alàs Vidal, propietària de la botiga la Manduca, i Michel Serres, propietari del supermercat Timy, han rebut el premi homenatge a tota una trajectòria professional Ex-Adequo. Per una part, Alàs Vidal ha sabut mantenir el seu negoci durant 59 anys gràcies a productes de qualitat i proximitat, així com. D’altra banda, Serres ha estat reconegut per ser de les poques figures que han estat durant més de 70 anys vinculats al comerç del Pas de la Casa.

Maria Redacció Lorenzo

Missatges recents

Sant Julià de Lòria dona el tret de sortida a la 16a Ruta de la tapa

Sant Julià de Lòria ha donat la benvinguda aquest dimecres a la 16a edició de la Ruta de la tapa,…

1 hora fa

Tarragona acull el VIII Fòrum de Viles Florides

Aquest divendres 9 de maig Tarragona serà la seu del VIII Fòrum de Viles Florides, una trobada de referència per…

2 hores fa

Torna la Festa dels Contes al nucli antic de Calafell

L’Ajuntament de Calafell organitza la segona edició de la Festa dels Contes, que, sota el nom “Vet aquí un gat”,…

2 hores fa

Neix la Comissió Municipal de Festes de Cunit

El passat 5 de maig al vespre, es va celebrar la reunió constitutiva de la Comissió Municipal de Festes de…

2 hores fa

L’Estenedor de Cambrils ofereix 29 activitats per a joves aquest estiu

El programa L’Estenedor del Departament de Joventut de l’Ajuntament de Cambrils per la temporada d’estiu ofereix 29 activitats per a…

2 hores fa

La C-55 canvia per sempre: 23 milions d’euros i 5 anys d’obres fins al 2030

La carretera C-55, coneguda també com a Eix del Cardener, canviarà per sempre en els pròxims anys després d'una inversió…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.