L’il·lustrador Pedro Oyarbide, responsable del disseny de la saga Blackwater en català i castellà, ha creat una versió solidària de la portada del primer volum de la sèrie, La riuada, per ajudar els pobles afectats per la DANA que va afectar el País Valencià. L’objectiu d’aquesta iniciativa és destinar la totalitat dels fons recaptats a la Fundació Horta Sud, que està treballant per a la recuperació de les zones devastades pels aiguats.
En declaracions a l’Agència Catalana de Notícies, Oyarbide va expressar la seva sorpresa i gratitud per la gran resposta que ha tingut la seva proposta: “La resposta de la gent ha estat increïble”, va afirmar l’il·lustrador, qui va decidir emprendre aquesta acció després de participar com a voluntari a Paiporta, Sedaví i Benetússer, algunes de les localitats més afectades pel temporal.
Oyarbide va voler adaptar la portada original de La riuada, el primer llibre de la saga Blackwater, per reflectir la realitat dels pobles valencians després de la catàstrofe. En aquesta nova il·lustració, Elinor, una de les protagonistes de la saga, apareix armada amb una pala i una escombra, simbolitzant l’esforç de neteja i recuperació dels carrers inundats. La imatge reemplaça la barca que travessava un carrer inundat de la portada original per una escena de dos personatges treballant per netejar el fang, els cotxes i els escombralls acumulats pel pas de l’aigua.
El títol original, La riuada, ha estat substituït per un missatge més personalitzat: “València és poble. Reconstruirem. No oblidarem”. Aquesta imatge, que ha estat serigrafiada a dues tintes sobre paper gris de mida A3, es ven per 50 euros a través del web que s’ha habilitat per dur a terme la campanya, i el 100% dels diners recaptats es destinaran a la Fundació Horta Sud.
L’editorial Blackie Books, que ha publicat la saga, ha jugat un paper fonamental en aquesta iniciativa solidària. Oyarbide ha destacat la implicació de l’editorial, que s’ha encarregat de la logística de la venda i producció de les làmines.
Fins ara, la venda ha generat prop de 70.000 euros, una quantitat que continuarà augmentant fins al 5 de desembre, data en què es tancarà la campanya.
El dissenyador va reconèixer que, com a resident de València, va sentir una forta connexió personal amb els esdeveniments que van seguir a la DANA. “No podia deixar de connectar tot el que havia passat amb la coincidència d’haver il·lustrat la saga”, “Quan vaig tornar a treballar vaig decidir continuar col·laborant a partir de la meva feina, adaptant i actualitzant la portada per la dana”, comenta.
L’Hospitalet ha fet cent anys com a ciutat i, com no podia ser d’una altra manera, les Festes de Primavera…
L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha presidit aquest vespre la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al…
El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha aprovat avui, 24 d'abril, les noves tarifes per a…
El món de les xarxes socials torna a plorar la mort d’una de les seves protagonistes. Vanessa Konopka, alemanya de 28…
El Port de Segur de Calafell acollirà aquest proper cap de setmana dues activitats de les més importants de l’any…
Nova campanya per promocionar les activitats de dinamització del Mercat del Carrilet que s'estrena coincidint amb el cicle de primavera.…
Esta web utiliza cookies.