TMB reduirà en quatre anys 27.900 tones de CO2 amb la substitució d’autobusos dièsel per híbrids i elèctrics

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està realitzant la substitució de 449 autobusos dièsel i de gas natural comprimit de primera generació per autobusos híbrids, elèctrics i de gas natural més avançats, amb l’objectiu de reduir dràsticament les emissions de diòxid de carboni (CO2), causants de l’escalfament global. En quatre anys, del 2017 al 2020, aquesta segona reconversió ambiental de la flota de bus produirà un estalvi de 27.880 tones de CO2, que ascendirà a més de 50.500 tones en el còmput ampliat fins al 2023.

En relació a les emissions de CO2 d’anys anteriors, les emissions estalviades oscil·laran entre un 7% per a l’any 2018 i un 15% per al 2020, de forma comparativa a les que es van produir de mitjana en el quadrienni 2011-2015.

El compromís de TMB per la reducció d’emissions ha estat recollit pel Ministeri d’Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi Ambient del Govern espanyol dins del seu programa FES-CO2 d’incentius a les activitats baixes en carboni, que l’ha incorporat com un dels Projectes Clima, amb una aportació econòmica màxima de 500.000 euros també fins al 2023. Cal destacar que TMB és l’única empresa de transport públic urbà de tot Espanya que ha rebut aquesta aportació, que s’instrumenta tècnicament com una compra de l’estalvi d’emissions generat pels nous autobusos de TMB.

La inversió creixent de l’empresa d’Autobusos de TMB en material mòbil (30,6 milions d’euros el 2016, 38,2 milions d’euros el 2017, 42,3 milions el 2018) s’orienta no sols a rebaixar l’edat i la fiabilitat dels vehicles de transport, sinó també a reduir-ne l’impacte ambiental. El consum energètic de combustible d’un autobús híbrid, i per tant també les emissions de CO2, són de mitjana un 30% més baixes que les d’un cotxe dièsel equivalent, i arriben al 45% en certs models. En el cas d’un autobús elèctric, la reducció és del 100%. La tracció elèctrica també disminueix el soroll, les vibracions i millora la tracció del vehicle, la qual cosa redunda en una clara millora de confortabilitat.

Així, des d’ara fins al 2020 es produirà la substitució de 449 unitats del parc d’autobusos dièsel i de gas natural comprimit de primera generació, que seran reemplaçats per 449 vehicles híbrids, elèctrics i de gas amb categoria Euro 6. Això suposa passar dels 205 híbrids que hi havia a finals del 2017 a 393, i de 4 elèctrics purs a 56. La flota de gas es mantindrà al voltant de les 380 unitats. I per a la flota auxiliar només s’adquiriran vehicles elèctrics.

La flota d’autobusos de TMB ja va experimentar una primera reconversió ambiental entre els anys 2011 i 2014, i això fa que actualment no doni servei amb vehicles de categoria ambiental inferior a Euro 3. Per aconseguir-ho, es van transformar en híbrids 70 autobusos dièsel i 13 autobusos de GNC. A més, 425 autobusos dièsel van ser equipats amb filtres SCRT, que retenen els òxids de nitrogen i les partícules fines, els dos contaminants de més impacte en el medi local i la salut de les persones.

Amb aquestes mesures, l’aprofitament de les qualitats ambientals del gas natural comprimit, que propulsa el 35% dels vehicles, i l’orientació verda de les noves compres (sempre se selecciona el vehicle més sostenible dins del que pot oferir la indústria de l’automoció), la flota de bus de TMB es va posicionar com la més neta d’Europa. Un títol reconegut el 2015 per la Unió Internacional de Transport Públic.

Els passos que ha emprès TMB des d’aleshores van en la línia del compliment dels acords de la Conferència sobre el Canvi Climàtic de París per contenir l’increment de la temperatura mitjana global i afavorir un desenvolupament sense gasos d’efecte hivernacle. Uns acords que 25 grans ciutats, entre les quals Barcelona, han concretat en compromisos d’acció que permetin arribar a la neutralitat d’emissions l’any 2050, i si pot ser abans, millor.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Nova edició a Cambrils del mercadet solidari de roba i articles de criança

La segona edició del Mercadet Solidari de roba i articles relacionats amb la maternitat-paternitat i la criança de Cambrils s’instal·larà…

5 minuts fa

La Paeria de Lleida capacita en benestar emocional persones usuàries d’inclusió amb la pràctica de mindfulness

Una desena de persones usuàries de l’àrea d’inclusió participen setmanalment en un taller de mindfulness per millorar el seu benestar…

12 minuts fa

Talarn qualifica el Centre de Serveis de Sidamon com “l’exemple d’un espai que facilita que les famílies es mantinguin al poble”

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha visitat aquest dimecres l’Ajuntament de Sidamon, on s’ha reunit amb…

16 minuts fa

Transformació integral al Turó de la Peira i Can Peguera: El nou Pla de Barris mobilitza més de 10 milions d’euros

En la tercera edició del Pla de Barris, és a dir, en el període 2025-2028 es desenvolupa un pla únic…

18 minuts fa

La cançó de la Festa Major de Lleida d’enguany ja té videoclip

“Tornarem a ballar!”, la cançó oficial de la Festa Major de Lleida 2025, ja compta amb videoclip, realitzat per la…

20 minuts fa

Tortosa renova la canonada d’abastament d’aigua al Win Jesús per evitar fuites d’aigua

L'Ajuntament de Tortosa, a través de Tortosasport, ha començat els treballs de renovació de la canonada d'abastament d'aigua al complex…

21 minuts fa

Esta web utiliza cookies.