La TMB adquirirà 12 trens per reforçar les línies 1, 3, 4 i 5 de metro a partir del 2019

La comissió delegada de contractació del Consell d’Administració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha aprovat la compra de 12 trens per a la xarxa de metro, que incrementaran el material mòbil de les línies 1, 3, 4 i 5 a l’any vinent, un increment que es fa necessari perquè tinguin més capacitat i continuïn captant nous usuaris.

L’operació s’ha distribuït entre els dos fabricants que van subministrar els anteriors trens en aquestes mateixes línies. En concret, s’adquiriran a CAF quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Per la seva banda Alstom proporcionarà dos trens de la sèrie 9000 per a la línia 4.

Els 12 nous trens quíntuples, valorats en uns 92 milions d’euros, arribaran a les instal·lacions de Metro de manera progressiva a partir del segon semestre del 2019, segons les condicions de la licitació, que també especifiquen que els combois s’adquiriran mitjançant una operació d’arrendament financer o lísing.

Reforç de les línies convencionals
L’augment del material mòbil de les línies convencionals és un element indispensable per a la millora de l’oferta de metro que TMB ha planificat amb l’horitzó de l’any 2020, i que suposarà un increment de capacitat del 20% en les hores punta dels dies feiners. La xarxa continuarà així fent possible l’augment d’utilització del transport públic que s’està produint a l’àrea de Barcelona (amb rècords del metro i del conjunt del sistema el 2017) i que s’espera que continuï a mitjà termini, fruit de les polítiques públiques de mobilitat i medi ambient.

El focus està posat en les línies de la 1 a la 5, les més saturades, on el creixement de l’oferta ja va començar el 2017, quan es van posar en circulació set trens més en hora punta a les línies 1, 2 i 5, i continuarà de manera esglaonada al llarg del 2018, en què es preveu posar en servei comercial en hora punta quasi la totalitat dels trens assignats a cada línia, inclosos els que solen estar reservats per al manteniment programat. Així podrien prestar servei fins a 132 trens sumant les cinc línies, cinc més que els actuals.

Per al 2020, l’objectiu és assolir els 144 trens en circulació simultània, 17 més que els actuals i 24 més (un 20%) respecte del gener del 2017. Això serà possible gràcies a l’adquisició dels 12 nous trens aprovada avui, de manera que les línies convencionals milloraran els intervals de pas fins a situar-los per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4

AddThis Website Tools
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Tarragona reforça la seguretat a la Rambla Nova amb noves pilones

L'Ajuntament de Tarragona ha pres mesures addicionals per garantir la seguretat dels vianants a la Rambla Nova, després de la…

22 minuts fa

Un detingut per l’incendi intencionat d’un local a Figueres

Els Mossos d'Esquadra van detenir ahir divendres 6 de juny a Barcelona un home de 32 anys per l'incendi intencionat…

56 minuts fa

Un municipi de Catalunya porta dos dies incomunicat

Els veïns de Calaf (Anoia) porten més de dos dies sense Internet ni telèfon i no hi ha data de…

1 hora fa

Gran incendi en un abocador del Montsià

Els Bombers de la Generalitat estan treballant aquest dissabte a la tarda en un incendi declarat a l’abocador de Mas…

1 hora fa

Novetats en el cas ‘Madeleine McCann’: Sospites d’un atropellament en mans d’una dona beguda

La desaparició de Madeleine McCann, la nena britànica que va desaparèixer a Portugal el 2007, ha tornat a captar l'atenció…

4 hores fa

L’Ajuntament de Barcelona inverteix 3,7 milions en millores de l’espai públic al barri de Sant Antoni

El barri de Sant Antoni de Barcelona, al districte de l’Eixample, ha iniciat les obres que formen part del pla…

4 hores fa