Es signa una col·laboració amb motiu de la celebració Grenaches du Monde 2018

La Denominació d’Origen Terra Alta i la Diputació de Tarragona han signat un acord de
col·laboració amb motiu de la celebració del concurs internacional Grenaches du Monde, que enguany tindrà lloc a la Terra Alta durant el mes d’abril. A través d’aquest acord, la Diputació de Tarragona aporta 100.000 euros per impulsar la promoció internacional de la comarca ebrenca com a referent en la producció de vins de la varietat garnatxa.

El concurs Grenaches du Monde és un certamen anual dedicat exclusivament a aquesta varietat de raïm. Va ser creat l’any 2013 pel Consell Interprofessional dels Vins del Rosselló i, des d’aleshores, se celebra a les diverses regions productores d’àmbit internacional. En pocs anys s’ha transformat en un esdeveniment ineludible per als professionals del vi del món sencer. La participació creix any rere any i aquest 2018 s’esperen més de 800 vins procedents d’Espanya, França, Itàlia, Àfrica del Sud, Austràlia, Macedònia, Canadà, el Líban o Grècia. Per això, personalitats i entitats internacionals de reconegut prestigi en el camp de la vitivinicultura visitaran la Terra Alta durant les dates del concurs.

Aquest divendres s’ha oficialitzat l’acord en un acte celebrat al Palau Bofarull de Reus i presidit per Josep Poblet, president de la Diputació de Tarragona; Carles Luz, president del Consell Comarcal de la Terra Alta i Joan Arrufí, president del Consell Regulador de la DO Terra Alta.
El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha destacat l’oportunitat que significa la celebració del concurs per reiterar “l’aposta de la Diputació pel desenvolupament de la regió en els àmbits econòmics que li són propis, com és el cas de la indústria vitivinícola”.

Presentació de la graella del concurs
L’acte ha servit també per presentar la graella oficial del concurs, que tindrà lloc de l’11 al 15 d’abril. Les dues primeres jornades se celebraran a Barcelona i Tarragona i, a partir del dia 13, la Terra Alta concentrarà el gruix de les activitats del concurs Grenaches du Monde 2018.
El matí del dia 13 se celebraran les primeres sessions de tastos de qualificació dels vins presentats al concurs, al Celler Cooperatiu de Gandesa. Els visitants que no formin part del jurat podran gaudir de la Terra Alta amb visites al poblat ibèric del Coll del Moro i la Catedral del Vi del Pinell de Brai.
La tarda del divendres se celebraran les jornades tècniques al Celler Figueres de Gandesa, amb ponències centrades en la garnatxa blanca, els diferents processos d’elaboració o les característiques organolèptiques de la garnatxa mediterrània, entre d’altres.

Dissabte 14 serà el dia en què el concurs s’obrirà a tots els veïns de la Terra Alta a gràcies a la fira que se celebrarà al centre històric de Batea. Una jornada popular i festiva on es podran tastar els vins de la DO Terra Alta, tot maridant-los amb una sèrie de propostes d’artistes de la zona.
La nit del dissabte se celebrarà La Nit de les Garnatxes, una gala que tindrà lloc a l’Església del Poble Vell de Corbera d’Ebre i a on es lliuraran els premis a les millors garnatxes d’aquesta edició. Aquesta cerimònia servirà per posar punt i final a aquesta edició de Grenaches du Monde.
Pel que fa a les activitats prèvies, el dia 11 d’abril es donarà la benvinguda als participants al restaurant Òpera Samfaina, al bell mig de les Rambles de Barcelona, un espai que uneix innovació i gastronomia amb la història i cultura catalanes. El dia 12, a Tarragona, els participants visitaran la ciutat romana i coneixeran el paper que va tenir el vi a l’antiga Tarraco.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Troben l’esquelet d’un vaixell del segle XV prop del parc de la Ciutadella

Les restes d'un vaixell d'entre els segles XV i XVI s'han trobat durant les obres de construcció d'un futur aparcament…

15 minuts fa

Mor un camioner en xocar contra un altre i incendiar-se el seu vehicle

Un camioner ha perdut la vida aquesta tarda en un tràgic accident de trànsit a la carretera C-13, a l'altura…

23 minuts fa

Espanya és el país de l’OTAN que menys inverteix en defensa

Espanya va tancar l'any 2024 sent el país que menys va invertir en defensa en relació amb la seva economia…

35 minuts fa

Jordi Jordan acusa Meritxell Roigé de tenir “memòria selectiva” sobre el nou hospital

L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha lamentat el "cinisme" de la portaveu de Junts per Tortosa a l’hora de valorar…

37 minuts fa

Presentat el 44è FIMPT de Vilanova i la Geltrú

Del 10 al 13 de juliol, Vilanova i la Geltrú acollirà la 44a edició del Festival Internacional de Música Popular i…

50 minuts fa

Desallotgen les barraques i horts urbans de Can Cervera, a Esplugues de Llobregat

Aquest dijous els Mossos d’Esquadra i la Policia Local d’Esplugues de Llobregat han desallotjat per ordre judicial la zona de…

54 minuts fa

Esta web utiliza cookies.