Categories: Uncategorized @ca

Pla Estratègic per garantir la viabilitat present i futura del mercadet del Camp d’Esports

El tinent d’alcalde Rafel Peris, acompanyat de la responsable de l’empresa consultora INTUERI, Maria Segarra, ha donat a conèixer els resultats de l’estudi que emmarca el pla estratègic sobre el mercadet del Camp d’Esports de la ciutat de Lleida. L’estudi, que s’ha exposat a la Llotja davant 150 persones vinculades al mercat, parteix d’una anàlisi qualitativa de l’oferta en base a la realitat actual del mercat. Aquest punt de partida es concreta en aspectes com la data del mercadet, els dijous, que, tot i el pes tradicional, li suposa perdre oportunitats de nous perfils de persones compradores. Determina també l’oferta que s’hi troba que bascula entre un producte “de pagès” de proximitat i una tipologia de producte de caire tèxtil molt determinat i sense massa variació. La proximitat i l’amabilitat de les persones venedores esdevenen un punt fort però calen millores, com noves formes de pagament, emprovadors o presentació del producte, entre altres.

L’estudi determina el perfil de client com una dona major de 50 anys i específicament major de 65, que s’hi desplaça a peu, s’hi gasta 26’7 € i en gran mesura viu a la zona -consideren el mercat comerç de proximitat-.

Maria Segarra ha detallat que “l’impacte econòmic que té el mercat del Camp d’Esports és de 3’1 milions d’euros, en línia de la mitjana espanyola si es parla de mercadets de venda ambulant”. El mercadet se situa a l’abast d’unes 12.455 persones i l’informe conclou un mercat potencial, que es pot xifrar en uns 4 milions d’euros.

El tinent d’alcalde Peris ha volgut posar en valor l’altíssim potencial que té el mercadet perquè, ha remarcat “tenen un tipus de clientela fidel que respon als operadors en una relació de cordialitat i confiança. A més, una altra de les seves fortaleses és la ubicació estratègica”. En aquest sentit, Peris ha confirmat el compromís del govern de la Paeria per “agafar tots els elements de creixement i millora que detalla el pla estratègic, establir prioritats d’acord amb els paradistes i començar a canviar les coses perquè el mercadet creixi qualitativament i es consolidi, per exemple, aprofitant la cohesió i promoció que pot aportar la marca Horta de Lleida per als productes frescos”.

L’estudi conclou amb propostes de viabilitat en diferents àmbits com la dinamització per captar nous clients, noves directrius en termes d’imatge o una nova reorganització i disseny de la distribució del propi espai del mercat.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Ordino organitza una Fira del Vermut d’alçada a la Cortinada

El comú d'Ordino organitzarà una fira sobre el vermut per dinamitzar els pobles de la part alta de la parròquia.…

4 hores fa

Catalunya viu una diada de Sant Jordi amb previsió de vendre 7 milions de roses

Sant Jordi torna, aquest any amb la previsió de vendre més de set milions de roses. La diada, que cau…

4 hores fa

Una baralla deixa un ferit greu per apunyalament a Sabadell

Una persona ha resultat ferida greu per arma blanca en el transcurs d'una baralla que ha tingut lloc aquest Dilluns…

5 hores fa

Sant Jordi 2025 a Solsona: Una trentena de parades als carrers

La diada de Sant Jordi és una de les que més aboquen la ciutadania al carrer encara que sigui una…

5 hores fa

Lleida tanca els accessos a la canalització del riu pel marge dret després d’una fuita d’aigua al pantà de Rialb

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha activat aquest dimarts al migdia l'escenari 1 d'emergència de la presa de Rialb dins…

5 hores fa

Sant Jordi 2025 a Viladecans: Autors i autores locals, els protagonistes

Autors i autors locals de Viladecans, com David Encarnación, Noelia Toré, i Ester Corrales, han presentat els seus llibres entre…

5 hores fa

Esta web utiliza cookies.