Colau s’ha mostrat convençuda que aquesta vegada serà la definitiva i que les obres “no tornaran a aturar-se”. Així, ha recordat que la nova licitació es va dividir en cinc lots diferents que es van atorgar a diverses adjudicatàries per garantir “la viabilitat de les obres”. També ha destacat el fet que els dos túnels es faran alhora i no “primer un i després més endavant ja es veurà quan es fa el segon”.
En aquesta línia ha assenyalat que aquest projecte és “molt més que un túnel” i ha recordat que es farà un parc en superfície que esdevindrà “un pulmó verd” i un “espai de centralitat” per a tota la ciutat de Barcelona.
Colau ha explicat que en paral·lel també començaran les actuacions per pacificar la Meridiana i ha dit que el primer tram sobre el qual s’intervindrà serà el que connecta amb aquesta àrea verda.
Les primeres actuacions
En el marc de l’obra civil dels túnels, aquesta setmana s’iniciaran les tasques per a la implantació de l’obra i es començarà a retirar l’arbrat de la Gran Via (banda Besòs). Posteriorment es faran els treballs per rebaixar el nivell freàtic i els moviments de terres i execució dels passos sota els túnels ferroviaris de la zona – el de la L1 del metro, el de la R1 de Rodalies, el de la R3 i R4, i el de la línia que uneix l’Estació de França amb Sants.
El director general de l’empresa municipal BIMSA, Angel Sánchez, ha explicat que fins ara s’han executat unes 500 pantalles d’una profunditat de fins a 50 metres. Sánchez ha detallat que una de les primeres grans accions que s’han de fer es basa en construir un pont rígid que anirà suportat en aquestes pantalles per evitar “que es produeixin moviments en les estructures ferroviàries” per sota de les quals s’excavarà el túnel viari en mina. “Es tracta d’una obra singular”, ha afirmat Sánchez que ha assegurat que s’estan prenent totes les mesures de seguretat necessàries. A banda, ha explicat que s’han instal·lat sistemes d’obscultació tant als habitatges com a les línies ferroviàries per detectar incidències o deformacions a causa de l’obra.
Els dos túnels urbans que s’han de construir tindran forma de tubs independents amb circulació unidireccional i amb una longitud de gairebé un quilòmetre. Recolliran el trànsit de la Gran Via, per on circulen 90.000 vehicles diaris, i seguiran la traça d’aquest eix viari. Alhora passaran per sota de quatre túnels de metro i de Rodalies.
La previsió és que les tasques s’allarguin 32 mesos. Posteriorment s’hauran de licitar i executar les obres complementàries d’instal·lacions i acabats amb l’objectiu de posar tota la infraestructura en funcionament el primer trimestre de 2021.
Un nou parc urbà
En paral·lel s’iniciaran els treballs corresponents a l’àmbit denominat Clariana del parc de les Glòries (Canòpia Urbana). Aquesta urbanització té una durada de 12 mesos i és la primera etapa del projecte global per crear un nou pulmó verd a la zona que vol convertir-se en un espai de centralitat amb vocació metropolitana. La Clariana comprèn un espai de 45.860 metres quadrats.
Entre les actuacions que s’hi faran destaca una explanada de gespa d’una hectàrea que esdevindrà un espai polivalent; la Rambla dels encants, que serà un nou passeig per a vinents que connectarà els extrems del parc; una zona dedicada al mateniment; una àrea per a gossos, espais de joc per a infants i també una àrea per a joves.
L'Ajuntament de Tarragona ha organitzat una trentena d'activitats educatives i culturals amb l'objectiu de conscienciar…
Aquest divendres, 3 de maig, finalitza el cicle de quatre debats dedicats als rius del…
L’Ajuntament va obrir ahir, 1 de maig, el termini perquè la ciutadania de la vila,…
Calafell acollirà una sessió de cinema del Sex Education Film Festival. Serà divendres vinent, 3…
El Comú d'Andorra la Vella incorpora Jennifer Dobarro i Susagna Venable als departaments de Gestió…
Durant tot aquest cap de setmana, la Fira Pallars Terra de Corder de Tremp omplirà…
Esta web utiliza cookies.