Categories: Uncategorized @ca

Miquel Casellas: “No tota la culpa la tenen els conductors”

En la nostra societat ja fa anys que els mitjans de comunicació ens volen persuadir que no hi hagi cap mort a les nostres carreteres. Enguany l’anunci d’un persona que veia com alguns dels seus parents més directes podrien ser víctimes de les carreteres era molt dur i convincent, però hi ha molts problemes on tothom hi té la part de la seva culpa i ningú acaba de ser innocent del tot.

Per una banda, almenys en aquesta banda del món les nostres vies de circulació estan congestionades i més a aquestes alçades de l’any. Tenim que pagar els peatges fruit d’una estima especial del poder central i de les grans empreses nacionals cap els que vivim per aquestes contrades.

El que s’hauria de fer és tenir les autopistes gratis per a tothom. No cal fer més carreteres per trinxar el malmès territori i la natura, aprofitem el que tenim. Ja ho anirem pagant d’una altra manera però que seguim pagant peatges és molt lamentable. És una de les causes clares de la siniestralitat a casa nostra amb preus abusius com el de les costes del Garraf.

Una altra història és el manteniment de les vies que en alguns llocs deixa molt que desitjar. En aquest tros del món no tenim un manteniment mínim a totes les vies. En alguns punts la cosa potser lloable, però en altres punts vials és molt lamentable.

Un altre punt a tenir en compte és que avui en dia tenim uns cotxes amb uns motors molt potents que agafen unes velocitats molt elevades. Evidentment si li permetem això a la indústria del vehicle és fàcil que algú s’animi i provi la seva màquina amb un resultat mortal. No cal que tots tinguem el cotxe topat als 120 km/ h però tampoc cal que anem a 210 km/h per autopista.

En la nostra societat hi ha moltes persones que per un passat peculiar no es poden permetre el luxe de tenir diners al banc perquè per alguna raó legal poc després de ser ingressats els hi van desapareixent, llavors viuen amb els diners sota la rajola en el millor dels casos. A aquestes persones que els hi pot passar encara que li posis una multa o li treguis els punts? La solució potser seria tancar-los a la presó, però realment quants hi ha a la garjola per aquestes causes dins la garjola? Realment la presó rehabilita ? què faran quan sortiran fora?

Després tenim a casa nostra en especial, molt de fracàs escolar i persones que amb pocs anys ja deixen els estudis per buscar noves vies alternatives. Potser a aquestes persones els hi manca una mica de conrear els valors socials com el respecte, la vida en comunitat i altres elements que són bàsics a l’hora d’agafar el volant d’un cotxe.

Aquest personal no té diners per pagar gaires combinats dins la discoteca, llavors el més normal és practicar el “botellon” que els resultarà molt més econòmic que no pas consumir en una barra del bar, que potser tot un luxe amb els preus que algun posen. A grans problemes, doncs millors solucions.

Llavors hem de tenir en compte els efectius policials que són minsos per atendre la nostra localitat i la nostra comarca. Encara que de tant en tant posin un control no pot atendre totes les vies ni molt menys i avui amb el mòbil i una bona coordinació ja no cal que el conductor no begui sinó que amb un de la colla de diferents cotxes que no begui ja n’hi ha prou per tenir controlada tota la comitiva.

Un altre element és si realment aquests anuncis arriben als més joves. Ja no és com abans que la gent mirava la televisió convencional i llegia els diaris oficials que tenim al quiosc. Avui en dia són moltes les persones que viuen en móns paral·lels on difícilment arriben aquests missatges institucionals per evitar accidents de trànsit.

Autopistes gratis, arregleu els punts negres i més educació a les escoles i a casa, com no, la resta ja vindrà sola.

Miquel Casellas

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

TMB desfilarà al Pride Barcelona amb un autobús propi per primera vegada

Avui el col·loqui, ‘TMB orgull per la diversitat’, format per treballadors i treballadores del col·lectiu LGBTI de l’organització ha donat…

6 hores fa

La família Ortega-Monasterio creu que Calella “censura” amb la retirada d”El meu avi’ de la cantada

La família de Josep Lluís Ortega Monasterio, el compositor de l'havanera 'El meu avi', creu que l'Ajuntament de Palafrugell "censura"…

7 hores fa

Mor un home de 34 anys per un cop de calor en un camí rural

Un home de 34 anys ha mort aquest dijous després de patir un cop de calor mentre feia una ruta…

7 hores fa

El CZFB i la Fundació Pimec s’uneixen per impulsar el programa Emppersona-Segona Oportunitat

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) i la Fundació Pimec han signat un acord de col·laboració estratègic…

7 hores fa

Neix oficialment la Taula del Foment de l’Ús Social del Català a Manresa

El Saló de Sessions ha acollit aquesta tarda la constitució formal de la Taula del Foment de l’Ús Social del…

7 hores fa

60 cases escaldenques comencen a tenir nom propi

Tot i ser la darrera parròquia en formar-se, centenes de persones formen part de la història d'Escaldes-Engordany, una història que…

7 hores fa

Esta web utiliza cookies.