L’Ajuntament de Salou camina decidit a la implantació de l’administració electrònica en la seva gestió diària i des de finals de 2016, està aplicant la reducció de paper de forma efectiva. Des de la pròpia entrada, al registre general situat a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), la documentació que aporta el ciutadà, s’escaneja de forma certificada i passen a ser documents electrònics originals, que substitueixen de forma completa al paper, i que de fet, ja no es trasllada al departament corresponent, i que podrà ser retornat al propi ciutadà. En aquestes primeres setmanes, s’està executant aquesta nova forma de recepció de documentació en alguns departaments, amb la idea d’estendre aquesta política a tota l’organització. Pel regidor de Serveis Generals i Tecnologia, Jesús Barragán, “l’administració electrònica és una realitat i a l’Ajuntament volem seguir avançant en la seva aplicació, reduint terminis i visites presencials, reduint passos en les tramitacions, i en la reducció fins l’eliminació del paper en l’entrada, en la gestió interna i en la comunicació de les resolucions als ciutadans i empreses, tenim molt clar que aquest és el camí”.
Gestió 100% electrònica dels expedients administratius
La gestió de l’expedient administratiu, a partir d’aquest moment, ja és electrònica 100%, els documents, els informes tècnics, els acords i les resolucions dels òrgans de govern, són generats i signats de forma electrònica en totes les dependències municipals. De fet, a l’Ajuntament de Salou, des de 2010 la signatura electrònica de documents està perfectament consolidada , i amb dades de 2016, el 93,3% dels documents generats de forma interna, es van signar electrònicament. El següent quadre mostra l’evolució en la signatura electrònica de documents:
Notificacions telemàtiques
A més, després de l’entrada en vigor el passat mes d’octubre, de la nova llei de procediment administratiu, Llei 39/2015, també, les notificacions dels acords són entregats de forma completament electrònica en els supòsits que la llei especifica.
En concret, el nombre de notificacions telemàtiques realitzades a l’ajuntament, ha crescut de forma exponencial en els darrers mesos, tal i com es veu al quadre següent:
I a 2017, tant sols durant els 2 primers mesos, són més de 650 les notificacions telemàtiques practicades des de l’ajuntament.
IdCAT Mòbil també està facilitant el creixement de la tramitacions a la seu electrònica
En els registres d’entrada de sol·licituds a l’administració local, també s’està potenciant el canal electrònic i cada cop són més els ciutadans i empreses que trien la seu electrònica de l’ajuntament (www.ov.salou.cat) per adreçar-se en les seves peticions o tramitacions. La possibilitat que l’Ajuntament de Salou inclou amb el IdCAT Mòbil, de poder identificar-se de forma digital, i de signar les sol·licituds o documents annexes, està facilitant aquest creixement en les tramitacions.
El Nàstic de Tarragona ha iniciat la segona part amb la premissa clara de, com a mínim, portar l'eliminatòria igualada…
El Nàstic de Tarragona afronta l'eliminatòria definitiva per convertir en realitat el somni de l'ascens. Els de Luis César Sampedro…
L'afició del Nàstic de Tarragona sap que avui és una data marcada en vermell al calendari. Encara que el partit…
Aquest dissabte 14 de juny el festival Pride Tarragona vesteix la ciutat de reivindicació per commemorar el Dia Internacional de…
Un motorista de 44 anys ha mort aquest dissabte en un accident de trànsit a Piera (Anoia). La motocicleta que…
Lloret de Mar incorpora un nou servei d’assistència digital que se suma a LIAM®, el primer ciber-agent públic integrat al…
Esta web utiliza cookies.