Categories: Uncategorized @ca

L’Ajuntament de Barcelona regularà els serveis de vehicle compartit a la ciutat

El govern de Barcelona inicia ara els treballs per redactar durant el 2018 una regulació sobre els vehicles compartits a la ciutat, de forma que els operadors puguin actuar de forma segura i estable i l’Ajuntament pugui definir els usos i espais que ocupen aquestes serveis. L’executiu ha elaborat un primer estudi on es determina l’existència d’un total de 15 empreses que ofereixen vehicles: 7 de cotxes, 6 de motos i 3 de bicicletes. Cal tenir en compte que Som Mobilitat disposa d’automòbils i motocicletes. La diagnosi conclou que aquest tipus de servei redueix i renova el parc de vehicles i disminueix la contaminació, però alhora també hi ha el risc d’una ocupació excessiva de l’espai públic.

L’estudi ha avaluat l’impacte dels sistemes de mobilitat amb vehicle d’ús compartit a la ciutat i ha estudiat l’experiència en altres ciutats i les seves regulacions. Les empreses treballen amb modalitats diferents de servei: desplaçament lliure, amb o sense estacions fixes, o desplaçament circular.

Es conclou que aquest tipus de serveis redueix i renova el parc de vehicles existents, ajuda a disminuir la contaminació atmosfèrica i acústica i permet potenciar el canvi modal incentivant la decisió de no comprar un vehicle privat. També fomenta l’ús del transport públic i de la bicicleta, implicant també un impuls al vehicle elèctric.

Ara bé, hi ha un risc d’una forta ocupació de l’espai públic pels aparcaments, amb un impacte negatiu sobre la seguretat viària.

Entre els avantatges per a l’usuari, el treball assenyala la reducció del cost d’amortització i de tinença d’un vehicle, l’estalvi del manteniment, la millora de l’accessibilitat al vehicle, la flexibilitat d’un servei pràcticament porta a porta o l’oferta d’una alternativa flexible davant la necessitat de restringir l’ús del vehicle privat.

Alhora, com a febleses, es constata que no són serveis útils o rentables per aquelles persones que necessiten de forma imperativa el cotxe o moto freqüentment; que són serveis ja utilitzats per usuaris amb una baixa taxa de tinença de vehicles; requereixen d’importants espais d’aparcament; la flota no es troba distribuïda uniformement per tota la ciutat, i molts dels seus usuaris viuen en àrees molt ben connectades amb transport públic.

El perfil d’usuari tipus té una edat compresa entre els 26 i els 35 anys, més homes que dones, de renda mitjana i mitjana alta i amb un nivell d’estudis elevat. No són usuaris habituals de cotxe i tenen uns hàbits de mobilitat intermodal. L’ús que fan d’aquest tipus d’empreses de vehicle compartit és per a desplaçaments puntuals.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Sitges inicia el procés de compra de tres pisos de La Caixa a La Plana

La regidora d’Habitatge de Sitges, Carme Gasulla Blanco, ha visitat aquest dimecres un dels tres pisos d’Habitatge de Protecció Oficial…

13 minuts fa

Els cavalls i els tractors, protagonistes de la 27a Fira de Primavera de Puigcerdà

El pròxim dissabte 26 d'abril Puigcerdà celebrarà la 27a edició de la Fira de Primavera, la fira ramadera amb què…

19 minuts fa

La jornada sobre crisi climàtica de la URV fa una crida a l’acció col·lectiva

La jornada “Crisi climàtica, vulneració de drets i desplaçaments ambientals. Enxarxem-nos per a l’acció col·lectiva!” ha reunit aquest divendres a…

31 minuts fa

Activada l’alerta INUNCAT per tempestes, llamps i pedregades aquest cap de setmana

Protecció Civil de la Generalitat ha activat l'alerta del Pla especial d'emergències per inundacions (INUNCAT) davant la previsió de pluges…

31 minuts fa

ERC celebra que la Generalitat avali el trasllat de la nova Laboral a Ponent

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona celebra que l’actual Govern d'Illa continuï l’aposta del Govern Aragonès per traslladar…

48 minuts fa

L’Ajuntament de Sabadell presenta la segona fase de millora del portal sud

Gairebé cinc mesos després de finalitzar les obres de la primera fase, s’iniciarà aquest maig la següent etapa de millora…

56 minuts fa

Esta web utiliza cookies.