Categories: Uncategorized @ca

Jaume Casañas: “Reordenar el ferrocarril a la Catalunya Sud”

Aquesta setmana s’ha anunciat oficiosament que la variant de Vandellòs del Corredor del Mediterrani. Una gran notícia per la gent de les Terres de l’Ebre, que veuran dignificada la seva mobilitat, una llarga demanda.

Per altra banda, aquest nova connexió i connectivitat hauria de permetre replantejar el conjunt del sistema ferroviària de la Catalunya Sud, i més concretament les connexions entre les Vegueries del Penedès i del Camp de Tarragona.

La connectivitat entre aquestes vegueries, que tenen molta interacció, no està a l’alçada de la demanda existent ni de les potencialitats futures dels dos territoris.
Replantejar el servei de les Rodalies del Camp de Tarragona, no només és una necessitat, sinó que esdevé una obligació si volem impulsar els nostres territoris. La RT1 i la RT2 haurien de ser unes línies de rodalies pensades amb més ambició de transport i més competitives.

Al mateix temps hauríem de poder plantejar una bona combinació amb l’estació del Camp de Tarragona, una estació amb vocació de ser un referent, que en realitat no ho és. Hem de fer l’estació del Camp de Tarragona una estació intermodal. Més realista i menys futurible que l’estació del sud de l’aeroport.

I com podem replantejar el serveis de ferrocarril de la Catalunya Sud?

Concretament estem parlant de plantejar la construcció d’un baixador d’Alta Velocitat a Vilafranca del Penedès , on la gent del Penedès i del Sud de l’Àrea metropolitana de Barcelona poguessin tenir accés a l’Alta Velocitat. No tant pensant en els serveis de l’AVE en la seva totalitat, però si amb els serveis d’Alta Velocitat, Inter City i Regionals. La inversió en la construcció d’aquest baixador és fàcilment amortitzable.

Si es pogués recuperar la línia Reus-Roda pel tràfic de passatgers, és podria plantejar un servei de Rodalies que connectes el Baixador de Vilafranca del Penedès AV amb la capital del Baix Camp passant per Sant Vicenç de Calders, estació central d’intercanvi, l’estació del Camp de Tarragona. Aquest podria ser l’itinerari de la RT2.

Per altra banda es podria plantejar el servei de la RT1 actual, i transformar l’itinerari entre Reus i Vilanova i la Geltrú, passant per Tarragona ciutat i Sant Vicenç de Calders. El fet que els Euromeds ja no circulin per la línia d’ample ibèric alliberant “surcos” per plantejar aquest servei.

Connectar Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Calafell, Cunit, El Vendrell amb Reus, Tarragona, Torredembarra i l’Estació del Camp de Tarragona ens faria donar un salt qualitatiu a la nostra mobilitat i a les nostres vides que seria remarcable.
Entre el Camp de Tarragona i el Penedès sumem vora el milió de persones. Un gruix important al que no se li pot negar un òptim i competitiu servei de ferrocarril. Les institucions i la societat civil de la Catalunya Sud hauríem de fer un front unitari per defensar un ferrocarril digne al nostre territori.

@jaumecasanas

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Les elèctriques “encara no són capaces” de dir el per què de l’apagada massiva

Les companyies elèctriques continuen sense especificar què va fallar en l'apagada elèctrica massiva que dilluns passat va deixar tota la…

6 minuts fa

Una jove de 12 anys va viure una “odissea” durant l’apagada per poder rebre un tractament revolucionari contra el càncer

Beatriz Molina, de 33 anys, tenia les primeres proves per rebre un tractament de CAR-T a l’Hospital de Sant Pau…

9 minuts fa

Terrassa prepara el trasllat del Servei Municipal de Turisme i l’Oficina d’Informació turística 

Un cop finalitzada la XXII edició de la Fira Modernista de Terrassa, el proper 11 de maig, s’iniciaran els treballs…

17 minuts fa

El Vendrell informa els veïns i les entitats sobre el nou Pla de Barris

El passat dimecres 30 d’abril, a la tarda, a la Sala polivalent del Tívoli, l’alcalde del Vendrell,  Kenneth Martínez, va…

27 minuts fa

Busos de Sitges cap al Prat durant l’aturada del servei de trens del pont de maig

Sitges es prepara per al tall del servei de trens entre els dies 1 i 4 de maig, quan no…

30 minuts fa

Un estudi conclou que menjar pasta millora els factors de risc metabòlic en comparació amb altres carbohidrats

Un estudi de la URV i l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) ha conclòs que menjar pasta millora els factors…

32 minuts fa

Esta web utiliza cookies.