La Festa de la Primavera continuarà apostant per ‘l’experiència de comprar’

Vendre un producte diferenciat, aconsellar als clients i convertir el fet de comprar a Reus en una experiència. Amb aquests objectius es va plantejar des del Tomb de Reus el canvi de model de la Festa de la Primavera, un canvi de model que ha arribat per quedar-se. Dies després que finalitzés la Festa de la Primavera, la presidenta de l’entitat de comerciants, Gemma Molner, ha fet un balanç de la nova proposta i ha confirmat a La Ciutat que “la idea no és tornar al model anterior”, que se celebrava durant els caps de setmana i se centrava en els descomptes i promocions. Molner ha insistit en el fet que aquesta campanya no es realitza amb l’objectiu d’obtenir beneficis instantanis ni en la venda massiva durant aquells dies, sinó que es busquen resultats a mitjà termini.

“Hem volgut oferir una experiència”, ha explicat Molner. La presidenta de l’entitat té molt clar que les campanyes s’han d’anar adaptant a les noves exigències del sector comercial, així com dels consumidors. Per això, Molner assegura que no es plategen tornar al model anterior, centrat només en els descomptes i les promocions, i limitat als caps de setmana. Segons la presidenta, el panorama comercial ha canviat a causa de diversos factors: l’obertura de la Fira Centre Comercial, decisions polítiques poc encertades, la difícil situació de l’economia i el preu del lloguer dels locals.

Per aquest motiu, i amb l’objectiu de revitalitzar el comerç de carrer -un dels principals reclams per visitar Reus-, el Tomb de Reus ha apostat pel canvi. “Penso que sempre hi haurà modificacions”, ha explicat Molner, en referència a les transformacions constants del sector i les necessitats del consumidor. “Volíem apropar el consumidor als establiments”, ha afegit la presidenta de l’entitat, per això es plantegen “campanyes molt vives” que permetin aquesta mutabilitat.

Canvi en la tipologia d’establiments participants

En aquest sentit, segons Molner enguany s’han sumat molts establiments que en altres edicions no participaven de forma activa a la Festa de la Primavera, ja que “els ha agradat molt el tema de les experiències i els tallers”. El nombre de participants actius ha estat gairebé el mateix que a altres edicions (42 enguany), la diferència però s’ha experimentat en el tipus d’establiments. Igualment, també s’ha donat el cas contrari i altres comerciants que participaven activament a la campanya en edicions anteriors no ho han fet en aquesta. Respecte a la implicació de la ciutadania, Molner ha destacat que, encara que en alguns establiments “no ha estat tan exitosa com pensaven que seria”, la majoria de comerciants estan molt contents amb la participació dels consumidors en les experiències i tallers i, fins i tot, “alguns han fet ple”.

“Crec que aquest model d’experiència es pot esprémer molt més si els establiments participen més”, ha defensat la presidenta del Tomb. Molner ha diferenciat dos tipus de campanyes: aquelles en què no cal l’esforç del comerciant, perquè ja estan preparades, i aquelles en què són els mateixos comerciants que “han de dir què volen”. La presidenta ha sostingut que cal inculcar molt més aquestes últimes perquè els comerços puguin treure profit a les campanyes, ja que “la Festa de la Primavera està oberta a qualsevol idea que puguin tenir els comerciants”, ha conclòs.

AddThis Website Tools
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Accident múltiple entre tres tràilers a l’autopista AP-7

Un accident de trànsit que va involucrar tres tràilers va provocar importants retencions a l'AP-7 la passada nit, a l'altura…

9 segons fa

Ferran Mata nou fallaire major de les Valls d’Andorra

Un centenar de fallaires de tots els col·lectius del país s’han trobat aquest diumenge al matí a la Vall d’Incles…

11 minuts fa

Milers de persones participen en la cursa antiracista del Top Manta a Barcelona

La cursa antiracista del Top Manta ha aplegat aquest diumenge milers de persones al barri de Sants de Barcelona per…

3 hores fa

Investiguen la mort d’una nena de 2 anys: estava amb el seu padrastre a casa

La Policia Nacional investiga la mort d'una nena de 2 anys ocorreguda aquest dissabte al barri del Perpetuo Socorro, a…

3 hores fa

L’AP-7 i la C-58, les vies amb més víctimes mortals a Catalunya

Entre gener i maig d'aquest any 59 persones han mort en 55 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de…

4 hores fa

Acord entre el Govern i els Comuns: noves línies ferroviàries i 3.500 places de residència

El Govern de la Generalitat i els Comuns continuen avançant en les negociacions per a l'aprovació del tercer suplement de…

4 hores fa