Respecte les reticències que des del 2003 hi ha hagut al Baix Penedès pel projecte del Logis Penedès dissenyat per l’empresa pública CIMALSA (Centrals i Infraestructures per a la Mobilitat i les Activitats Logístiques SA) a cavall de l’Arboç, Sant Jaume dels Domenys i Banyeres, Amorós ha fet una crida a la col•laboració i a l’entesa territorial. “Catalunya és un país potentíssim, però hem de partir de la base que això té unes servituds”, ha apuntat, demanant aparcar els recels a l’impacte que pugui tenir sobre la zona un centre d’aquestes característiques. En aquest sentit, ha fet una crida a l’empresariat i els representants polítics per convertir Catalunya en un “gran hub de trànsit intercontinental”.
A banda de la idoneïtat del Penedès per les seves infraestructures, Joan Amorós també ha senyalat que el centre intermodal de mercaderies beneficiaria el potencial del territori, ja que ha assegurat que diversificaria la indústria. Amorós ha remarcat que “com més diversificada és una zona, més possibilitats hi ha de resistir la crisi ja que, si et falla un sector, l’altre aguanta”. “Està molt bé protegir i potenciar la indústria vitivinícola, que és fonamental, però també hem d’apostar per la industria transformadora lleugera”, ha argumentat el president de FERRMED.
De forma simultània a la construcció d’aquesta estació d’intercanvi de mercaderies, amb els corresponents centres de distribució i transformació de productes, Joan Amorós també ha defensat la importància de construir prèviament un intercanviador entre la línia de tren convencional i l’alta velocitat a la zona del Penedès. Amorós ha insistit que aquest intercanviador beneficiaria tant el trànsit de mercaderies com el transport de viatgers, ja que propiciaria l’aturada de trens regionals d’alta velocitat a la zona. Amb tot, des de FERRMED no senyalen si la millor opció seria construir l’intercanviador a la Granada o a l’Arboç.
Finalment, el president de FERRMED ha insistit en defensar que el Corredor Mediterrani s’enllesteixi a base de transformar les vies a ample internacional, en lloc de construir un tercer fil, el qual ha assegurat que “és molt més car”, alhora que n’ha criticat les limitacions tècniques i de velocitat que comporta. Joan Amorós ha instat així el govern espanyol a finançar l’ample internacional de la via inicialment en el tram Puigcerdà-Barcelona. Amb tot, ha lamentat que “la gent de Madrid, no en vol sentir a parlar”.
Build Peace 2025 se celebrarà els dies 21, 22 i 23 de novembre a La CIBA de Santa Coloma de…
Els espais expositius de Moll de Costa han viscut un inici de primavera intens amb la programació de fins a…
El Consell Plenari de l'Ajuntament de Tarragona ha aprovat aquest dijous 24 d'abril el nou Pla Local de Joventut 2025-2028…
El magistrat Ángel Hurtado, instructor de la causa per revelació de secrets que se segueix al Tribunal Suprem contra el…
L'Audiència de Lleida ha condemnat aquest dijous a 4 anys de presó l'acusat d'intentar matar a ganivetades un company de…
La vicepresidenta segona del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha anunciat aquest dijous que la reducció de la jornada laboral fins…
Esta web utiliza cookies.