En el marc de l’estratègia de projecció internacional, el Port de Tarragona ha participat per vuitè any consecutiu a la fira Intermodal South America, que s’ha celebrat del 4 al 6 d’abril a Sao Paolo (Brasil), una de les principals fires internacionals de transport de mercaderies, logística i comerç exterior que se celebren a Amèrica, i on es reuneixen els principals actors del mercat nacional i internacional.
Els representants del Port de Tarragona, que han participat amb l’estand de Ports of Spain, mantenen diverses reunions professionals amb representants dels diferents agents del sector, empreses privades i navilieres amb presència a Sud-Amèrica, amb l’objectiu de captar nous tràfics de càrrega general, tant en contenidors com no conteneritzada. I és que el Port de Tarragona presenta una proposta lògica i competitiva, tant per preu com per servei i hinterland, com una bona capacitat de càrrega i amb eficients connexions ferroviàries.
El Port de Tarragona manté una estreta relació comercial amb els països del continent americà, especialment pel que fa al tràfic de fruita, pasta de paper i productes siderúrgics.
Per donar sortida al trànsit hortofructícola, el Port de Tarragona disposa d’infraestructures i serveis intermodals que el converteixen en la millor opció de la Mediterrània per a la distribució a la península Ibèrica i Europa. A més de connexions marítimes amb els principals països exportadors de fruita, que es tradueixen en serveis regulars amb Nova Zelanda, Costa Rica, Colòmbia i República Dominicana.
L’oferta de serveis regulars es completa amb el Canadà i els Estats Units d’Amèrica. L’oferta de serveis es concreta amb un ampli i modern Punt d’Inspecció Fronterera (PIF), amb totes les seves instal·lacions homologades per a l’entrada de fruites a la UE. Així mateix, compta amb controls de qualitat específics, controls de temperatura, sistemes de seguiment de càrregues via RF i una gran varietat de serveis logístics de valor afegit (consolidació / desconsolidació de càrregues, serveis de picking, etc.).
La terminal de contenidors al Port de Tarragona està operada per DP World, un dels majors operadors de terminals marítimes del món. Situada al moll d’Andalusia, aquesta terminal és punt estratègic en el Corredor del Mediterrani i enllaç hub amb la Mediterrània oriental i el nord d’Amèrica. Té una capacitat per moure 450.000 TEU l’any i amb 200 connexions per contenidors Reefer. L’àrea de la terminal és de 14,7 hectàrees amb possibilitat d’expansió a 33 hectàrees, i té capacitat de descàrrega de tres vaixells simultàniament.
Avui el col·loqui, ‘TMB orgull per la diversitat’, format per treballadors i treballadores del col·lectiu LGBTI de l’organització ha donat…
La família de Josep Lluís Ortega Monasterio, el compositor de l'havanera 'El meu avi', creu que l'Ajuntament de Palafrugell "censura"…
Un home de 34 anys ha mort aquest dijous després de patir un cop de calor mentre feia una ruta…
El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) i la Fundació Pimec han signat un acord de col·laboració estratègic…
El Saló de Sessions ha acollit aquesta tarda la constitució formal de la Taula del Foment de l’Ús Social del…
Tot i ser la darrera parròquia en formar-se, centenes de persones formen part de la història d'Escaldes-Engordany, una història que…
Esta web utiliza cookies.