El govern espanyol tramita un decret llei per fer efectives les bonificacions pel desviament de camions de la N-340

El govern espanyol ha anunciat que està ja tramitant un real decret llei per aprovar les bonificacions dels peatges de l’AP-7 que han de permetre treure el trànsit pesant dels trams ebrenc i penedesenc de la N-340. “La norma està en marxa”, ha declarat el secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez Pomar, preguntat sobre el retard i la manca de data per a l’entrada en vigor d’aquestes mesures, teòricament a principis d’enguany. L’aprovació de les bonificacions, que compta amb partida en el projecte de pressupostos presentat pel govern del PP per aquest 2018 –conjuntament amb les que ja s’apliquen a la N-II i les previstes a les N-240-, requerirà un “temps de tramitació”, segons Gómez Pomar, per “recopilar els informes de les diferents administracions”. En aquest sentit, ha adduït que la incorporació de bonificacions de peatges per trajectes durant el mateix dia per als residents de les Terres de l’Ebre i el Penedès afectats va obligar a ampliar les converses.
“La norma està en marxa. Està tancada amb la Generalitat i les concessionàries. La tramitem per tenir-la al més aviat possible per bonificar els vehicles pesants i que circulin obligatòriament per l’autopista, actuant sobre l’accidentalitat”, ha declarat Gómez Pomar durant la seva visita aquest divendres a Tarragona. Segons ha precisat, les condicions previstes per a les bonificacions de camions – 42,5% del peatge en el cas de trajectes llargs, i del 50% els locals- es mantenen.

El secretari d’Estat d’Infaerstructures, d’altra banda, s’ha referit també al retard en l’execució del túnel del coll de Lilla, que ha de permetre enfilar el tram final de l’autovia A-27. En aquesta ocasió, ha deixat la porta oberta a l’establiment de rutes alternatives per evitar que el trànsit de mercaderies perilloses circuli per l’esmentat túnel. “Els estudis diuen que el trànsit de mercaderies perilloses és d’una enorme dificultat, que hi ha altres rutes. Estem amb els estudis del tema”, ha assegurat. “Tenir un recorregut més llarg per a mercaderies no és el mateix que per al trànsit de passatgers. En les mercaderies es tracta de tenir certesa sobre les dates de sortida i arribada per a les operacions logístiques. No és tan rellevant que s’hagi de recórrer una mica més o menys i, en canvi, la perillositat de la circulació ens l’hem de prendre molt seriosament”, ha tancat.

ACN

Missatges recents

Sant Adrià de Besòs reobre la platja del litoral després de quatre anys

La renovada Jugateca Ambiental ha obert aquest diumenge amb una jornada de tallers de plantes, una cuina solar per desfer…

8 minuts fa

64139: Primer premi de la Grossa de Sant Jordi 2025

La Grossa de Sant Jordi 2025 ha repartit sort un any més i el número guanyador dels 2 milions d'euros…

22 minuts fa

Un incendi crema un primer pis de Bonavista i obliga a tallar un dels carrers principals

Els Bombers de la Generalitat estan treballant per extingir un incendi a un pis a la cantonada entre el carrer…

4 hores fa

El Mercat de la Vall celebrarà el desè aniversari amb una trentena de parades

El Mercat de la Vall torna el proper dissabte, 3 de maig entre les 11 i les 20 hores, al…

4 hores fa

El Cirque du Soleil visitarà la Tarraco Arena Plaça aquest 2025

El Cirque du Soleil, una de les companyies de circ més reconegudes a tot el món pels seus espectacles innovadors…

4 hores fa

Energètica i Endolla Barcelona volen instal·lar més 9.000 punts de recàrrega abans del 2030

L'empresa pública d'energia de Catalunya, l'Energètica, i la xarxa d'electromobilitat de Barcelona de Serveis Municipals (BSM), Endolla Barcelona, han signat…

5 hores fa

Esta web utiliza cookies.