“Cal fer possible un dels projectes pendents i més reivindicats pels tarragonins i tarragonines: Cohesionar Tarragona”. Aquesta és una de les propostes principals del candidat de Junts per Tarragona a l’alcaldia de Tarragona, Dídac Nadal, que ha manifestat que “aquesta cohesió ha de ser física però també social mitjançant la cultura, l’educació i tots els mecanismes necessaris per fer possible una única Tarragona”.
En termes urbanístics, l’alcaldable proposa “unir tots els barris de Llevant, de Ponent, Sant Salvador i Sant Pere i Sant Pau amb el centre de la ciutat mitjançant autèntiques avingudes urbanes on els vianants i les bicicletes siguin els principals protagonistes”. “Volem que tots els tarragonins i tarragonines puguin anar caminant o amb bicicleta de Ponent a Llevant i de Nord a Sud”, ha destacat.
Llevant
Pel que fa a Llevant, Nadal aposta perquè “l’actual Via Augusta s’allargui fins a tots els barris d’aquesta zona de la ciutat amb la creació de voreres, carrils bici i la instal·lació de semàfors, passos de vianants, il·luminació, i millorant les actuals parades de l’autobús municipal”.
Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador
Respecte a la zona nord de la ciutat, l’alcaldable proposa “millorar l’actual vorera i crear un carril bici a la carretera N-240 des de l’Avinguda Andorra passant per Sant Pere i Sant Pau i arribant a la coneguda com a zona educacional”. “Entre altres objectius, aquesta actuació permetrà millorar la mobilitat sostenible dels estudiants que cada dia s’apropen al Campus Sescelades de la Universitat Rovira i Virgili”, ha assenyalat.
Des de la zona educacional i fins a l’accés de Sant Ramon, Santa Isabel i Sant Salvador, Nadal també aposta “per crear vials per a vianants i bicicletes al costat dret de la carretera N-240 en direcció nord”. “Es tracta d’un tram de tres quilòmetres”, ha assenyalat.
Ponent
Pel que fa als barris de Ponent, el candidat de Junts per Tarragona s’ha compromès a “convertir la carretera T-11, des de la rotonda de les Gavarres fins a la plaça d’Europa amb una autèntica avinguda urbana amb la creació de voreres, carrils bici, il·luminació, semàfors, passos de vianants i vegetació”.
Per tal de reduir el trànsit de l’avinguda urbana de la T-11, Nadal ha explicat que s’aplicaran diverses mesures com ara la de “dignificar, obrir i reordenar els accessos dels vials laterals del pla parcial 9 i desviar part del trànsit a l’autovia A-7 i a l’autopista AP-7”.
Quant als barris que limiten amb la carretera N-340, l’alcaldable proposa “dignificar les voreres i ampliar el carril bici fins a arribar al riu Francolí”. En aquest sentit, una de les principals apostes de Nadal és “ampliar i dignificar els ponts sobre el riu Francolí de l’Avinguda Roma i del carrer Ramon i Cajal”. “Han de ser la porta d’entrada al centre de la ciutat, comptaran amb vials per a vianants i bicicletes i reduirem el pas de vehicles amb només un carril per cada sentit de circulació”, ha destacat.
L’Ajuntament de Cunit fa un pas endavant cap a la modernització i l’eficiència dels serveis municipals amb l’inici dels treballs…
L’Ajuntament de Tarragona sol·licitarà la subvenció de la Diputació de Tarragona per restablir els béns i serveis dels ens locals…
L’Ajuntament de Parets ha obert una nova convocatòria de subvencions adreçades a empreses que contractin persones usuàries del Servei Local…
Posar a prova habilitats com l’agilitat, la força, l’equilibri i la flexibilitat tot buscant la manera més creativa de superar…
L’Ajuntament de Calafell obre aquest proper 5 de maig el període per a presentar propostes per als pressupostos participatius de…
Almenys vuit persones han resultat ferides, tres d’elles en estat greu, després de ser atropellades per un cotxe aquest divendres…
Esta web utiliza cookies.