“Vull recordar que Xavier Trias fa uns anys defensava la unió dels tramvies, i fins i tot hi ha una declaració seva en un ple municipal”, ha continuat Blanco, que ha insistit en la necessitat d’unir TramBesòs i TramBaix per la Diagonal ja que “beneficiarà molts ciutadans de Barcelona i de tota l’àrea metropolitana”. “3,8 quilòmetres poden ajudar a la mobilitat de més de 3 milions de persones”, asseguren des de la plataforma Unim Els Tramvies, que ha aplegat unes 1.200 persones –segons xifres de la Guàrdia Urbana- en la marxa per la Diagonal. “Jo crec que la unió del tramvia no és un tema de pressupost sinó de voluntat política”, ha reblat l’alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Transports i Mobilitat de l’AMB, Antoni Poveda. “El cost del quilòmetre de tramvia és molt més barat que qualsevol quilòmetre de metro i, en aquest sentit, es podria finançar amb un crèdit tal com es va fer amb el TramBesòs o el TramBaix”, ha reflexionat en veu alta Poveda.
“A banda, es podria començar l’obra pràcticament de forma immediata, ja que la majoria d’estudis estan fets”, ha puntualitzat l’alcalde de Sant Joan Despí, que ha format part d’una nodrida representació política també encapçalada per la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, la quarta tinent d’alcalde, Janet Sanz, el regidor del PSC Daniel Mòdol, l’exdiputat Lluís Rabell o la mateixa alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater. “La unió dels tramvies és imprescindible per canviar la tendència dels costums de mobilitat de la ciutadania a l’àrea metropolitana”, ha reconegut Sabater. “La interconnexió afavoriria la mobilitat entre les nostres ciutats, ajudaria que la gent deixés el cotxe a casa i apostés per un transport alternatiu i seria més beneficiosa per al medi ambient”, ha comentat l’alcaldessa de Badalona.
En el manifest –signat per més de 25 entitats, entre les quals la Plataforma pel Transport Públic, Ecologistes en Acció, la FAVB i sindicats com CCOO i UGT- s’assegura que la unió dels tramvies tindria “innombrables beneficis” que passarien per una reducció de la contaminació, l’alliberament de la pressió de vehicles privats a la Diagonal i una millor connexió de fins a nou municipis del Baix Llobregat i el Barcelonès amb Barcelona ciutat. La mobilització d’aquest dissabte també s’ha de valorar com una pedra de toc davant la utilització d’aquesta connexió dels tramvies com una moneda de canvi en la negociació dels pressupostos municipals 2018. El PDeCAT de Trias és un dels partits que s’oposen més fermament al projecte i ha aconseguit que el govern de Colau retiri una partida de prop de 400.000 euros- destinat a la redacció del projecte- a canvi d’una possible abstenció als comptes.
Des de la plataforma Unim els Tramvies es considera que la decisió del govern municipal ha estat “un cop molt dur” però es mostra la confiança que es pugui avançar clarament en aquest projecte d’interconnexió del TramBesòs i el TramBaix per la Diagonal “durant aquesta mateixa legislatura”.
El Parlament de Catalunya ha aprovat una bateria de 50 actuacions urgents per millorar l'autopista AP-7. El diputat de Junts,…
Aquest 8 de maig s’ha obert el període de preinscripció a les escoles bressol municipals de Calafell per al curs…
Gràcies a l'estratègica intervenció d'un mosso d'esquadra fora de servei, la policia ha aconseguit detenir a Salou tres individus que…
La campanya de promoció del peix fresc “Tu compres, nosaltres cuinem!”, impulsada al Mercat Central de Tarragona durant el mes…
Avui, el Club Tennis Tarragona ha viscut un dia de comiat ple d'emoció. Juan Rion Bové, soci número 1 del…
Les cadenes de distribució de productes d'alimentació no són alienes a les crisis econòmiques, especialment en un context com l'actual,…
Esta web utiliza cookies.