Categories: Uncategorized @ca

Alerten que el Camp de Tarragona perdrà trens quan entri en funcionament el Corredor Mediterrani

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i Social al Camp de Tarragona (PDF.Camp) han alertat aquest dimecres que el Camp de Tarragona perdrà connexions quan entri en funcionament el tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Perafort. De fet, han assegurat que tenen informació que aquesta posada en marxa serà a finals de desembre. Quan això passi, Tarragona perdrà els Euromed, Salou es quedarà sense cap tren de llarga distància i sense bona part dels regionals, i Cambrils tindrà dos serveis menys diaris de regionals.
Segons han assegurat en roda de premsa, han pogut conèixer els plans que tenen les administracions competents a partir de l’endemà de l’entrada en funcionament del tram del Corredor Mediterrani. Aleshores, automàticament les estacions urbanes de Cambrils i Salou es tancaran, amb la qual cosa els usuaris dels dos municipis tindran dificultats per anar en tren fins a Tarragona i Barcelona.

La ciutat de Tarragona perdrà els Euromed i mantindrà els Talgo, amb la qual cosa les connexions de llarg recorregut baixaran de 28 a 12 trens diaris. Els 54 regionals i rodalies que hi ha a dia d’avui, seguiran vigents.

Per la PTP i PDF.Camp, Salou i Cambrils són els municipis que quedaran més perjudicats, amb les dues estacions urbanes tancades. I les respectives alternatives de PortAventura i l’estació de Cambrils Nord, no tindran la freqüència de combois actual.

Així, la capital de la Costa Daurada no tindrà cap connexió amb la llarga distància, en perdre tots els Euromed i Talgo. Pel que fa als trens regionals i rodalies que connecten amb Barcelona, es passarà dels 22 serveis actuals als 8 quan entri en funcionament el Corredor Mediterrani. De fet, les plataformes afirmen que aquests 8 seran en temporada alta, però que a l’hivern seran 6 connexions diàries amb Barcelona, tres d’anada i tres de tornada. L’enllaç amb els municipis del sud, com Cambrils, l’Ametlla de Mar o Tortosa, desapareixerà completament. D’aquesta manera, els usuaris de Salou que vulguin anar cap a aquests municipis, s’hauran de desplaçar cap a PortAventura, agafar un tren fins a Tarragona i canviar fins a la destinació final.

En el cas de Cambrils, amb la clausura de l’estació urbana actual, tot el trànsit es derivarà a la nova estació de Cambrils Nord, connectada amb l’alta velocitat. Tot i això es perdran dues connexions de regionals i rodalies, en passar de 24 trens diaris a 22. Els tres de llarg recorregut que hi ha ara està previst que es mantinguin un cop entri en funcionament el Corredor Mediterrani.

ACN

Missatges recents

Sant Jordi 2025 a Tarragona: Una Diada plena de cultura i tradició

La ciutat de Tarragona es prepara per celebrar una de les diades més emblemàtiques del calendari català, Sant Jordi, amb…

12 minuts fa

5 plans per passar aquesta Setmana Santa a Barcelona i província

La Setmana Santa ja és aquí i amb ella arriben, per a moltes persones, quatre dies de festa en què…

25 minuts fa

Golf Costa Daurada aposta pel pàdel i les famílies en la nova fase d’expansió

La nova fase d'expansió del Golf Costa Daurada avança a bon ritme amb la inauguració de tres noves pistes panoràmiques…

29 minuts fa

El PP proposa reobrir els monuments històrics de Tarragona a les nits 

El Partit Popular a Tarragona presenta una nova moció relacionada amb les visites al patrimoni històric, que presentarà al plenari…

31 minuts fa

Cunit es vesteix de festa: Torna la Feria de Abril al Casc Antic

Els pròxims 2 i 3 de maig, el Casc Antic de Cunit tornarà a omplir-se de color, alegria i molta…

43 minuts fa

El jurat de Viles Florida visita els principals punts verds de Sitges

El jurat del moviment Viles Florides ha visitat Sitges, aquest dimarts, per actualitzar les dades del municipi dins de les…

50 minuts fa

Esta web utiliza cookies.