Categories: Uncategorized @ca

Alerten que el Camp de Tarragona perdrà trens quan entri en funcionament el Corredor Mediterrani

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i Social al Camp de Tarragona (PDF.Camp) han alertat aquest dimecres que el Camp de Tarragona perdrà connexions quan entri en funcionament el tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Perafort. De fet, han assegurat que tenen informació que aquesta posada en marxa serà a finals de desembre. Quan això passi, Tarragona perdrà els Euromed, Salou es quedarà sense cap tren de llarga distància i sense bona part dels regionals, i Cambrils tindrà dos serveis menys diaris de regionals.
Segons han assegurat en roda de premsa, han pogut conèixer els plans que tenen les administracions competents a partir de l’endemà de l’entrada en funcionament del tram del Corredor Mediterrani. Aleshores, automàticament les estacions urbanes de Cambrils i Salou es tancaran, amb la qual cosa els usuaris dels dos municipis tindran dificultats per anar en tren fins a Tarragona i Barcelona.

La ciutat de Tarragona perdrà els Euromed i mantindrà els Talgo, amb la qual cosa les connexions de llarg recorregut baixaran de 28 a 12 trens diaris. Els 54 regionals i rodalies que hi ha a dia d’avui, seguiran vigents.

Per la PTP i PDF.Camp, Salou i Cambrils són els municipis que quedaran més perjudicats, amb les dues estacions urbanes tancades. I les respectives alternatives de PortAventura i l’estació de Cambrils Nord, no tindran la freqüència de combois actual.

Així, la capital de la Costa Daurada no tindrà cap connexió amb la llarga distància, en perdre tots els Euromed i Talgo. Pel que fa als trens regionals i rodalies que connecten amb Barcelona, es passarà dels 22 serveis actuals als 8 quan entri en funcionament el Corredor Mediterrani. De fet, les plataformes afirmen que aquests 8 seran en temporada alta, però que a l’hivern seran 6 connexions diàries amb Barcelona, tres d’anada i tres de tornada. L’enllaç amb els municipis del sud, com Cambrils, l’Ametlla de Mar o Tortosa, desapareixerà completament. D’aquesta manera, els usuaris de Salou que vulguin anar cap a aquests municipis, s’hauran de desplaçar cap a PortAventura, agafar un tren fins a Tarragona i canviar fins a la destinació final.

En el cas de Cambrils, amb la clausura de l’estació urbana actual, tot el trànsit es derivarà a la nova estació de Cambrils Nord, connectada amb l’alta velocitat. Tot i això es perdran dues connexions de regionals i rodalies, en passar de 24 trens diaris a 22. Els tres de llarg recorregut que hi ha ara està previst que es mantinguin un cop entri en funcionament el Corredor Mediterrani.

ACN

Missatges recents

La Bisbal de Falset vota per decidir si manté o canvia el nom del municipi

La Bisbal de Falset fa una consulta popular aquest diumenge per decidir si manté o…

10 minuts fa

Oques Grasses, cap de cartell del Paupaterres 2024 de Tàrrega

La popular banda osonenca Oques Grasses encapçala el cartell del Festival Paupaterres 2024, que se celebrarà a…

25 minuts fa

Yolanda Díaz crida a votar el 12 de maig “com el 23 de juliol”

La vicepresidenta del govern espanyol i líder de Sumar, Yolanda Díaz, ha assegurat que "ningú…

35 minuts fa

Un incendi crema en un bloc de pisos desocupat del Vendrell

Els bombers de la Generalitat de Catalunya han treballat aquest matí en l'incendi d'un pis…

44 minuts fa

Protecció Civil desactiva l’alerta INUNCAT

Protecció Civil ha desactivat l’alerta del Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT) perquè…

1 hora fa

ERC reivindica l’exili com a part de la seva història i es conjura per resistir la “repressió”

ERC ha reivindicat l'exili com a part de la seva història. El partit ha celebrat…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.