Les connexions viàries són primordials per al desenvolupament econòmic i social d’un territori, tot i que en alguns casos poden representar un greuge comparatiu que cal saber revertir amb propostes de millora constant. La finalitat ha de ser doble: l’equitat i l’equilibri territorials. Evidentment, no només es viu d’infraestructures, però cal com a mínim que aquestes vies de comunicació siguin una ajuda més que no un fre als esforços que es realitzen per aconseguir un creixement territorialment més harmònic.
Un dels casos flagrants a nivell de Ponent és el de Balaguer i en general a tota la comarca de la Noguera, on no s’ha construït cap via ràpida, ni tan sols vies semiràpides de connexió amb les autovies que s’han anat construint al llarg i ample del nostre país. I és en aquest context que cal emmarcar la demanda unànime (ajuntaments, consells, diputació, associacions empresarials i sindicals, ciutadania) de fer de la C-13 entre Balaguer i Lleida una autovia. Cal tenir present que un petit tram d’uns quatre quilòmetres i mig ja és autovia entre Térmens i Vilanova de la Barca.
Si ens remetem als passos fets pel departament, el juny de 2021 va sortir a licitació l’estudi de la variant de Térmens, l’únic objectiu era disminuir el nombre de vehicles pesats que travessen el seu nucli. Al cap d’un any, i després de dues filtracions sobre les conclusions de l’estudi, es va prendre consciència d’una problemàtica que semblava inexistent després que el primer tram fos autovia i es va reaccionar unànimement fent una demanda clara: Volem (necessitem) l’autovia.
L’estudi que ara l’actual govern de la Generalitat, a qui havíem presentat les demandes amb les seves justificacions, treu a licitació és un estudi per a la millora integral del corredor C-13 entre Balaguer i Lleida incloent la connexió amb la C-13b d’uns 8 quilòmetres que enllaça amb l’AP-2 i la C-12. Aquest estudi quantificat en 572.000,00 € ha d’incloure, segons el propi encàrrec, la mobilitat actual i futura i l’estudi de totes les vies que hi connecten: la pròpia C-13 en direcció nord, la C-53 direcció Tàrrega, la C-26 direcció Alfarràs, la C-12 cap als Pallars i cap a Lleida, l’A-2…
D’ençà que s’ha fet pública la notícia hem vist declaracions en dos sentits, qui diu que cal fer menys estudis i que el que cal és començar l’obra, demostrant un flagrant desconeixement dels passos que cal seguir qualsevol administració per encarar un obra d’aquesta magnitud; i les demandes que exigeixen simplement celeritat (a les quals ens sumaríem unànimement). El que realment cal és no menystenir aquest important pas endavant i deixar-se de posicionaments de vol gallinaci i tornar a la unitat.
La C-13 ha de ser una autovia i aquest és el primer pas.
Felicitem-nos per aquest primer èxit aconseguit, això sí, sense abaixar la guàrdia.
El comú d'Ordino organitzarà una fira sobre el vermut per dinamitzar els pobles de la part alta de la parròquia.…
Sant Jordi torna, aquest any amb la previsió de vendre més de set milions de roses. La diada, que cau…
Una persona ha resultat ferida greu per arma blanca en el transcurs d'una baralla que ha tingut lloc aquest Dilluns…
La diada de Sant Jordi és una de les que més aboquen la ciutadania al carrer encara que sigui una…
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha activat aquest dimarts al migdia l'escenari 1 d'emergència de la presa de Rialb dins…
Autors i autors locals de Viladecans, com David Encarnación, Noelia Toré, i Ester Corrales, han presentat els seus llibres entre…
Esta web utiliza cookies.