Opinió

Desconnectats del Tren

Article d’opinió de Jaume Casañas, 1r tinent d’alcalde i regidor d’Ordenació del Territori i de Turisme de Cunit

Tot apunta al fet que el nostre territori s’enfronta a un repte majúscul, estar més de 5 mesos desconnectats del tren ordinari cap a Barcelona.

Un repte del qual es tenia constància fa mesos, diria anys, i pel que no tenim gaires propostes d’alternativa per part dels gestors i responsables del servei, sigui ADIF, RENFE o la Generalitat amb el servei de Regionals.

El servei de bus llançadora entre Tarragona i Sant Vicenç no només servirà per llençar els diners sinó quelcom de més apreciat, llençar el temps de les nostres vides.

Per a més inri, podem constatar si observem mapes i horaris de trens del segle XIX, que el Camp de Tarragona tenia una més i millor connexió amb Barcelona via tren. Des de la línia de la costa, la Reus-Roda, a la línia de Picamoixons-Valls-Vilanova.

Som al segle XXI i la cosa no és que hagi millorat, al contrari, estem més limitats que mai com ens demostra la situació actual amb les obres del túnel de Roda. Recuperar la Reus-Roda per persones i no només per mercaderies és una obligació estratègica envers la qualitat de vida de la nostra ciutadania.

Per altra banda tenim una xarxa Alta Velocitat que no se li treu el rendiment que pertoca, l’estació del Camp de Tarragona segurament sigui una de les més descontextualitzades, territorialment parlant, de tota la xarxa nacional de l’Alta Velocitat. I és aquí on cal posar el focus.

La solució per mantenir connectat el Camp de Tarragona amb Barcelona aquests 5 mesos que es preveu que ha de durar l’obra passar per dues actuacions sobre el traçat d’Alta Velocitat.

Per un cantó, establir un servei regular amb els trens que fins ara sortien de Reus i Tarragona cap a Barcelona, però sortint des de l’Hospitalet de l’Infant, via Cambrils i Camp de Tarragona, fent servir la línia que fa servir els serveis comercials cap a Tortosa i València, és a dir el Corredor Mediterrani.

Per altra banda augmentar les places Avant i als serveis AVE del corredor Lleida-Camp de Tarragona-Barcelona.

Amb aquestes dues actuacions podríem crear una xarxa de tres estacions del Camp de Tarragona; l’Hospitalet de l’Infant, Cambrils i la pròpia del Camp de Tarragona, amb serveis ràpids cap a Barcelona, mentre durin les obres.

Trens i conductors hi ha, cal que els responsables del servei, ADIF, RENFE i Generalitat facin una proposta coordinada, i abandonin la idea del Bus llançadora com a única proposta per la nostra ciutadania durant els propers 5 mesos.

Des del territori, la Diputació, els Consells Comarcals i Ajuntaments hauríem de fer pressió per tenir una bona proposta sobre de la taula. La utilitat de la política és veu en moments com aquest. No podem fallar a la nostra ciutadania, i posar-nos de perfil.

Fer pressió a ADIF, RENFE i la Generalitat per garantir el servei és un deure moral cap a la gent del Camp de Tarragona.

Tags: opinió
Opinió

Missatges recents

Les Festes de Primavera 2025 de l’Hospitalet tindran un dispositiu especial de seguretat i neteja

La Guàrdia Urbana —conjuntament amb el cos de Bombers de la ciutat, els Mossos d’Esquadra i Protecció Civil de L’Hospitalet—…

2 minuts fa

Tarragona obre el procés per cobrir la gerència de Promoció Econòmica

El procés per cobrir la gerència de promoció econòmica torna a estar en marxa. L'Ajuntament de Tarragona ha publicat les…

3 minuts fa

El Nàstic de Tarragona afronta les últimes cinc finals: objectiu Play-offs

El Nàstic de Tarragona ocupa la tercera posició del Grup 1 de Primera Federació després de perdre contra a casa…

5 minuts fa

Un pare acusat de violar i fer tocaments a la seva filla, s’enfronta a 18 anys de presó

L'Audiència de Girona ha jutjat un pare que s'enfronta a 18 anys de presó, acusat de fer tocaments i violar…

21 minuts fa

El pressupost de despesa del sector públic creix un 10,9% el 2025

El pressupost de despesa agregat total del sector públic per a l’exercici 2025 és d’1.922.134,07 milers d’euros, amb un increment…

25 minuts fa

Santa Coloma acollirà la conferència internacional Build Peace 2025

Build Peace 2025 se celebrarà els dies 21, 22 i 23 de novembre a La CIBA de Santa Coloma de…

58 minuts fa

Esta web utiliza cookies.