Categories: Tarragonès

Es farà un estudi per recuperar la línia Reus-Roda per a les mercaderies

Els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2021 destinen 200.000 euros a un estudi per a la recuperació de la línia Reus-Roda per a mercaderies. El comissionat del corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, constata que el projecte per treure aquests tràfics del litoral de Tarragona té possibilitats, però demana tenir “una visió completa” de tot el corredor perquè hi ha “moltes coses a fer” i actuacions a prioritzar. “Les mercaderies també passen i passaran en el futur per dins de València”, justifica. En la mateixa línia, Boira insisteix que la intermodal al sud de l’aeroport de Reus segueix en estudi però avisa que, en aquell punt, la línia ferroviària “no passa al costat mateix” de la terminal i això també seria una qüestió a resoldre.

Preguntat per l’ACN pels principals projectes ferroviaris pendents al Camp de Tarragona, el comissionat del govern espanyol per al corredor mediterrani considera que “hi ha possibilitats de tot”, però opina que “tot el nus Tarragona-Reus hauria d’estudiar-se de manera conjunta”. “No podem arribar a solucions parcials, tot i que hem d’arribar a solucions realistes”, reflexiona.

Boira afirma que l’estació intermodal al sud de l’aeroport de Reus -adjudicada el 2009 però que encara no ha vist la llum- està damunt la taula i que se’n continua estudiant la viabilitat per part del ministeri de Transports. En aquest cas, Boira no nega que el projecte previst a tocar de la T-11 pugui tenir possibilitats. Tot i això, constata que aquesta futura estació “no està al costat mateix de l’aeroport” i que, per tant, “aquí hi ha moltes coses a solucionar abans”.

El comissionat destaca que els PGE permetin explorar la recuperació de la línia Reus-Roda. Això donaria resposta a la demanda de diversos agents del territori de desviar cap a l’interior el pas dels trens de mercaderies -inclosos els de matèries perilloses- i, així, allunyar-los dels grans nuclis urbans, platges i equipaments turístics. Els 200.000 euros pressupostats, però, queden lluny dels 3 MEUR que reclamen entitats com la plataforma ‘Mercaderies per l’interior’.

Boira diu que és conscient de la reclamació però recorda que les mercaderies “també passen i passaran en el futur per dins de València”. Per això demana tenir una “visió completa” del corredor mediterrani, on reconeix que “evidentment hi ha moltes coses a fer”. En aquest sentit, Boira subratlla que la construcció de la plataforma ferroviària entre Almeria i Múrcia, que no existia, ha de ser una prioritat.

“Com a coordinador he de tenir una visió conjunta des d’Algesires a la frontera francesa i he de tenir clar quines són les prioritats. Però estic convençut que es podran trobar solucions per a benefici de tothom dins d’un calendari global i dins d’una visió completa del corredor”, apunta el comissionat sobre els projectes que reivindica el Camp de Tarragona.

ACN

Missatges recents

La Bisbal de Falset vota per decidir si manté o canvia el nom del municipi

La Bisbal de Falset fa una consulta popular aquest diumenge per decidir si manté o…

53 minuts fa

Oques Grasses, cap de cartell del Paupaterres 2024 de Tàrrega

La popular banda osonenca Oques Grasses encapçala el cartell del Festival Paupaterres 2024, que se celebrarà a…

1 hora fa

Yolanda Díaz crida a votar el 12 de maig “com el 23 de juliol”

La vicepresidenta del govern espanyol i líder de Sumar, Yolanda Díaz, ha assegurat que "ningú…

1 hora fa

Un incendi crema en un bloc de pisos desocupat del Vendrell

Els bombers de la Generalitat de Catalunya han treballat aquest matí en l'incendi d'un pis…

1 hora fa

Protecció Civil desactiva l’alerta INUNCAT

Protecció Civil ha desactivat l’alerta del Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT) perquè…

2 hores fa

ERC reivindica l’exili com a part de la seva història i es conjura per resistir la “repressió”

ERC ha reivindicat l'exili com a part de la seva història. El partit ha celebrat…

2 hores fa

Esta web utiliza cookies.