Puerta Centro–Ciudad delTransporteha estat l’escenari de la inauguració oficial de les obres de la PortTarragona Terminal Guadalajara -Marchamalo, una de les més innovadores plataformes logístiques i de serveis de la Península Ibèrica impulsada pel Port de Tarragona.
En aquesta trobada institucional han participat ReyesMaroto, ministra d’Indústria, Comerç i Turisme; Francisco Toledo Lobo, president de PuertosdelEstado; Josep Maria Cruset i Domènech, president delPort Tarragona; Ignacio Hernando Serrano, conseller de FomentodelGovernde Castilla La Mancha; Alberto Rojo Blai, alcalde de Guadalajara; i Rafael Esteve Santamaria, alcalde de Marchamalo.L’acte d’inauguració de la 1a fase dels treballs de construcció de la terminal ha consistit en la col·locació de la primera pedra en forma d’urna, en la qual prèviament, cada autoritat ha introduït un objecte i explicat el seu significat.
Després de la primera part, dedicada als discursos de cada administració implicada, s’ha procedit a col·locar l’urna en un extrem de el terreny on s’ubicarà la futura terminal i en el descobriment d’una placa commemorativa.La infraestructura de transport intermodal ocuparà una superfície de 15 hectàrees en el flanc sud del polígon PuertaCentro-CiudaddelTransporte, al costat de la carretera CM-101 i integrat al corredor ferroviari d’Henares.
Per Reyes Maroto, ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, la nova terminal “és una aposta clara pel transport per ferrocarril, d’acord amb les polítiques que promou la Unió Europea que afavoreixen un transport sostenible i competitiu i motor de creixement econòmic”.Maroto també ha destacat els avantatges d’aquesta inversió que “suposarà aquesta porta oberta a la mar per a les empreses exportadores i importadores de Madrid i la seva àrea metropolitana i de Castilla-La Manchaa tot just 6 hores de trajecte en ferrocarril”; fet que “reforçarà encara més el paper logístic i industrial de Puerta Centro-Ciudad del Transporte i de les poblacions de Guadalajara, Marchamalo i el seu entorn”.
Per al president del Port de Tarragona, Josep M Cruset, “es tracta d’un projecte il·lusionant que permetrà al Port de Tarragona ampliar la seva activitat cap al centre de la península, obrir una nova finestra d’oportunitat per als clients del Port i potenciar el paper de node logístic estratègic de Tarragona a la Mediterrània i el sud d’Europa “. Cruset, ha situat la PortTarragona Terminal al centre de l’estratègia de creixement del Port “, ja que la seva entrada en funcionament coincidirà amb l’entrada en servei delCorredor Mediterrani, amb el final de la urbanització de la Zona d’Activitats Logístiques i amb l’ampliació de la Terminal Intermodal de LaBoella al2023.
Un fet que Cruset ha qualificat com un “moment clau” per al Port de Tarragona que ha batejat com a “Horitzó 2023”.L’acte també ha comptat amb la presència de Pablo Bellido, president de les Corts de Castilla La Mancha; Francisco Tierraseca, delegat de govern de Castilla La Mancha; José Luis Vega president de la Diputació de Guadalajara; Mercedes Gómez, subdelegada de Govern a Guadalajara; i Joan Sabaté, subdelegat de Govern a Tarragona.
Inici de les obres
La PortTarragona Terminal Guadalajara -Marchamalo comptarà amb més de 150.000 metres quadrats en un enclavament estratègic al centre de la Península amb la intermodalitat entre ferrocarril i carretera al centre de l’estratègia de negoci. Aquesta obra té un pressupost total de 15 milions d’euros. En la primera fase del projecte, la iniciada oficialment avui, es destinaran 4 milions d’euros d’inversió per a l’execució dels treballs d’adequació de el terreny i construcció de la plataforma ferroviària.
El calendari amb el qual treballa el Port de Tarragona estableix una durada de set mesos per a aquesta primera fase de el projecte, de manera que a principis de 2022 ja estarà finalitzada. Durant la realització dels treballs en aquesta primera etapa, el Port treurà a licitació la segona fase per a una inversió d’aproximadament 11 milions d’euros, per tal d’eliminar els temps morts en l’execució de el projecte. D’aquesta manera, un cop estigui acabada la primera fase, ja es podrà començar amb la segona, optimitzant el temps i accelerant els terminis marcats en el calendari.
Es preveu que la terminal estigui finalitzada durant el primer semestre del 2023, coincidint en dates amb la posada en funcionament del Corredor Mediterrani a Tarragona, amb la finalització dels treballs d’urbanització i serveis a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Tarragona i l’entrada en servei de la terminal intermodal de La Boella, en la qual es preveu invertir uns 20 milions d’euros en els propers 2 anys.
La confluència d’entrada en servei dels tres projectes el2023 suposarà un abans i un després per a la infraestructura portuària tarragonina que reforçarà la seva competitivitat en moviment de càrrega general des de i cap al centre de la península i des de o cap al centre d’Europa.
El poble d'Amer, a la Selva, es lleva consternat després de saltar la tràgica notícia de la mort de dos…
Vilanova i la Geltrú es prepara per viure una nova edició de la Ruta Gastronòmica DO Penedès, que començarà el…
Una seixantena de persones han participat aquest dissabte a la classe magistral que ha fet la ‘influencer’ Patry Jordán per…
Tràgic accident laboral el que ahir diumenge es va cobrar la vida d'un home al municipi d'Arico, al sud de…
Ordino ha tancat aquest diumenge la Fira del bestiar amb els darrers actes del cap de setmana i amb un…
Onze persones han resultat ferides, set d'elles menors d'edat, després de xocar un turisme i una furgoneta a la sortida…
Esta web utiliza cookies.