La Ciutat de Tarragona

Sempre Salou recolza l’enderrocament de l’antiga estació

El partit liderat per Marc Montagut entén que l’edifici no tenia cap valor arquitectònic i que hi ha altres prioritats a les quals destinar diners públics

Sempre Salou s’ha desmarcat aquest matí de la resta de grups de l’oposició al plenari celebrat a l’Ajuntament i ha recolzat l’enderroc, -ja consumat-, de l’antiga estació de tren perquè considera que l’edifici no tenia cap valor arquitectònic significatiu i que hi ha altres prioritats més urgents a les quals destinar recursos públics. “Considerem que l’estació no té cap valor urbanístic, al contrari que el tinglado, l’altre edifici de l’estació del Carrilet, i la màquina i el vagó del Carrilet, que si s’han mantingut i que entenem que son elements indispensables per a la nostra història”, ha explicat el portaveu, Marc Montagut.

El segon regidor de Sempre Salou, Eduardo Abenójar, demana més rigor i serietat a la resta de partits representats al ple quan es tracta d’optimitzar la gestió de la despesa pública i quan existeixen urgències en dues àrees clau per Salou, com són la seguretat i el manteniment dels espais públics: “No volem improvisacions que es paguen de la butxaca de tots els salouencs i no defensarem nous equipaments ideats a corre-cuita perquè sí ”.

Abenójar ha destacat que qualsevol equipament suposa més despesa, -de manteniment, personal i altres partides…-, i considera irresponsable fer propostes sense cap mena de planificació. “Entenem que el nostre municipi, necessita més serveis i més recursos, però cal ser curós, i sobretot dedicar els diners públics a les persones, seguretat, manteniment de la ciutat, i millores de l’espai urbà”. 

Tanmateix, Marc Montagut ha posat en valor el benefici que suposa l’enderrocament de l’estació per al disseny dels espais públics de la zona, ja que “permetrà generar una nova i millor perspectiva visual des de la Torre Vella fins el nucli antic, amb la creació d’una gran plaça central que generarà un nou espai urbanístic de gran valor”.

Des de l’any 2022 ja es preveia l’enderroc de l’estació de tren per part d’ADIF, dins l’estudi de ‘l’efecte barrera’, amb accions per minimitzar les conseqüències que comporta la retirada de les vies del tren al seu pas per Salou. “No entenem per què ara es crea aquest enrenou per una polèmica estèril; si tant interès hi havia per conservar l’estació, hi ha hagut temps suficient per reclamar el seu manteniment amb més serietat”.

AddThis Website Tools
Tags: Salou
Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Mor la dona que s’ha accidentat a l’Avenc de la Crisi de Tortosa

La persona que s'ha accidentat aquest dissabte al migdia mentre feia espeleologia a l'Avenc de la Crisi, al terme municipal…

42 minuts fa

La setena Fira del Vehicle d’Ocasió aspira a igualar les 50 vendes de l’any passat

La Borda Huguet i el vial de Sant Julià de Lòria s’han tornat a convertir en l’escenari de la nova…

2 hores fa

Glòries s’omple d’aficionats per seguir la final de la Champions Femenina

Centenars de persones s'han aplegat aquest dissabte a la tarda a la plaça de les Glòries Catalanes de Barcelona per…

2 hores fa

La Setmana de la Diversitat Cultural tanca la 15a edició sumant una entitat més

Després d’uns dies plens d’activitats, la Setmana de la Diversitat Cultural d’Andorra la Vella ha posat punt final a la…

2 hores fa

Operatiu policial dels Mossos en quatre ferrovelleries de Barcelona

Els Mossos d'Esquadra van inspeccionar el dijous 22 de maig quatre ferrovelleries de Barcelona amb un balanç d'un investigat per…

3 hores fa

ERC defensa que el català “ha de ser plenament oficial a la UE”

El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha defensat aquest dissabte que el català ha de ser "plenament oficial a la Unió…

3 hores fa