El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta, ha participat avui en l’acte de constitució de la comissió impulsora de la terminal intermodal de Catalunya Sud a Tortosa. La comissió formada pel Departament de Territori, el Port de Tarragona, el Port de Tarragona i CIMALSA, entre altres institucions, ha presentat el projecte i els reptes i oportunitats d’aquetsa infraestructura per a les terres de l’Ebre i per al conjunt de Catalunya. En la reunió prèvia, els membres de la comissió han abordat els temes com l’Estat del Pla Director Urbanístic d’Activitat Econòmica del Polígon Catalunya Sud (PDUAE), el ramal ferroviari de Kronospan i la creació de la terminal intermodal.
La futura terminal intermodal se situaria en el Polígon Catalunya Sud de Tortosa i donaria servei a les empreses d’aquest espai industrial i a la resta del territori, en un context en què la demanda ja és existent -amb la recent implantació de l’empresa Kronospan- i per la necessitat d’augmentar les infraestructures que faci possible l’augment del transport per ferrocarril per descarbonitzar la logística. A més, es tracta d’una infraestructura de país que permetrà una major connectivitat del territori amb el Port de Tarragona i amb el Port de Barcelona.
El president del Port de Tarragona ha explicat que “el Port de Tarragona està especialment interessat en col·laborar arreu en clau de país, en clau de territori, però especialment a les Terres de l’Ebre”. Per a Garreta, “per aprofitar la posició geoestratègica de les Terres de l’Ebre i per aprofitar les oportunitats logístiques del territori cal una terminal intermodal”.
A més ha explicat que des del Port de Tarragona “som conscients de la complexitat de transport per ferrocarril, sabem quant costa que funcioni, sabem el que costa una terminal, però no és la infraestructura sinó el servei que es necessita, en un escenari de canvi climàtic i de desfossilització de l’economia és ineludible”.
Garreta també ha afirmat que “col·laborar entre nosaltres ens a fa més eficients i més competitius i ens ajuda a enfrontant-nos als reptes climàtics”.
El president de l’APT també ha explicat que “totes les empreses que venen interessades a treballar amb el Port de Tarragona ens demanen ferrocarril”. Un exemple de la rellevància i de la necessitat
de comptar amb infraestructures ferroviàries modernes al nostre país per mantenir per captar inversions industrials, per donar servei al país i per continuar essent un país competitiu en matèria de logística.
Finalment, el president del Port de Tarragona ha explicat que “la necessitat de la terminal intermodal i l’aparició d’una major demanda d’aquest servei en el futur en les marques una activitat com Kronospan que mou 18.0000 tones l’any (2023) al Port de Tarragona per importar matèria prima i exportar productes cap a el Nord d’Àfrica”.
L’Ajuntament de Tàrrega, a través de la Regidoria de Promoció Econòmica i Turisme, organitza per primer cop l’activitat ‘Tasta l’estiu’, una…
Catalunya ha registrat el juny més càlid des que es tenen registres, segons ha confirmat el Servei Meteorològic de Catalunya…
La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre i Protecció Civil de la Generalitat han activat aquest dimecres 2 de juliol una alerta…
El Port de Tarragona torna a apostar per la música tradicional amb una nova edició del cicle “Havaneres a la…
L’Ajuntament de Mollet del Vallès licita el subministrament i instal·lació de les plataformes de bus que donaran servei a la…
Una advocada ha fet arribar una carta al rector de la Universitat de Barcelona (UB), Joan Guàrdia, en què catorze…
Esta web utiliza cookies.